Kit til en ATMega32-16

Hejsa søger et kit til programmering af ATmega32 singel chip, også
gerne noget hvor den bagefter kan kørers i.

Nogle der har nogle gode link, meget gerne til danske hjemmeside /
forhandler.

MVH
Allan

Re: Kit til en ATMega32-16

www.olimex.com har en del forskellige slags, både simple header print,
development boards, og komplette priont med display, knapper, buzzer, Rs232
port, relæ osv.

Deres danske leverandør er desværre stoppet med at forhandle Olimex. Men der
findes både S og D leverandører. Og ellers kan man bare købe direkte hos
dem. Hurtig og billig levering.

Kåre

Re: Kit til en ATMega32-16
Jeg har selv STK500
http://www.koz.dk/product.asp?product54 %

Bruger den nu mest blot som programmeringsdel, nu jeg har lavet et print
og ikke forsøger så meget mere. Men det er den også god til.

Christen Fihl

Re: Kit til en ATMega32-16

Jeg har lige købt dette kit:
http://www.mikroe.com/en/tools/easyavr5 /

--
Mvh.

Tomas

Re: Kit til en ATMega32-16

Den ser god ud. Nok at rode med i lang tid.
Jeg prøvede deres Pascal compiler, men syntes ikke om den (fejl i de
første test).

Jeg har også Atmel Butterfly (180,- svenske kroner mener jeg), men har
aldrig omprogrammeret den.
http://www.atmel.com/dyn/Products/tools_card.asp?tool_id31%46

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/ <<< derfor jeg altid bruger Pascal ;-)

Re: Kit til en ATMega32-16

Jeg har ikke prøvet nogle af deres compilere. Stødte blot på den
via 'Elektor', som jeg abbonerer på.

--
Mvh.

Tomas

Re: Kit til en ATMega32-16
Christen Fihl:

Har jeg forstået det ret, så med deres pascal compiler kan man
programmer alle pic kredse, også uden at have deres Kit????
Den laver hex filerne??

MVH
Allan

Re: Kit til en ATMega32-16

Jeg tror, compileren er uafhængig af target - og alligevel ikke.
Deres Micro-C kan ikke fås til AVR af ukendte årsager.

--
Mvh.

Tomas

Re: Kit til en ATMega32-16

Jeg takker for alle jeres svar, men det er ikke rigtigt det jeg søger.

Jeg er heller ikke sikker på hvad jeg søger så måske jeg skulle starte
med at prøve at definer hvad jeg skal bruge.. Også måske i kan komme
med jeres råd....

Jeg har et Nokia 6100 display, jeg gerne vil sætte til en singlechip
processor jeg skal bruge til noget styring...

Displayet skal kunne styres af 5 / 6 knapper ala op, ned, højre,
venstre, gem og slet lidt lige som menuen i de gamle nokia telefoner...

Desuden vil jeg gerne kunne styre nogle POT meter bare digitalt 2, 4, 6
eller måske enda 8 stk.

Så kunne jeg godt tænke mig at der var mulighed for at bruge i2c
bussen.

Og 8 indgange On/Off og 8 udgange On/Off

Må gerne have USB til in circus programmering, ellers så ja RS232...
Lan / Web server indbygget, er et plus men ikke et krav.

C programmering kan jeg ikke men hvis eneste mulighed, ja så må man jo
lære..

Det skal fylde MEGET lidt bruge Max 9v.

Så Hvilken platform skal man vælge PIC ARM ??? ??? ??? ???
Hvilken chip skal man vælge. Fortrækker at der er en dansk forhandler,
Har kun dankort, og ønsker intet andet.

Håber en eller gerne flere venlige sjæle vil komme med deres ider.

Og prøver ikke at starte en relgions krig :-)

MVH
Allan.

Re: Kit til en ATMega32-16

www.sparkfun.com
Prøv at sejle lidt rundt hos dem, det burde give dig nogle
ideer.

/Bo.

Re: Kit til en ATMega32-16
Allan, du fik lige en mail direkte, sorry

Nu skriver du ATMega i emne, så det ligger ligesom fast (indtil videre)

Jeg kender selv kun Atmel fra det praktiske

De forrige forslag var gode til at prøve sig frem med en cpu der kan
køre, og som har en del udgange af forskellige slags der kan kobles til
diverse, fx displayet, digitale/analoge indgange.
Du ønsker vist at ende med et færdigt "produkt". Men jeg ville tro det
stadig er lettest at afprøve med et kan-alt brædt.

i2c hedder two-wire-interface hos atmel. Navnet er registreret, så andre
end Philips må kalde det noget andet.

Atmel Butterfly jeg nævnte har et display og en joystik, og også en
analog indgang plus ligt mere. Baseret på Mega169 og de muligheder denne
har. Her får du et helt modul på 3Volts indbyttet batteri, og kan
"spare" nokia displayet.

Mangler du io, da kan du fx bruge io-expander på i2c bus: PCF8574

Atmel er lettes at programmere med en ekstern USB programmer (eller
STK500), der så kobles ind på et 6 bens stik
Se fx det programmeringsstik jeg har herpå:
http://www.innovative.dk/download/intergate/ig1.jpg

Christen Fihl

Re: Kit til en ATMega32-16
Allan Madsen har bragt dette til os:

Tak til alle jer der er kommet med jeres indput, godt nok et stort
område.

Jeg tror jeg vælger pic 16f/18f til at starte med, velleman har lavet
et kit der hedder k8076 til 365 kr. så det er rimlig nemt at komme
igang der.

Desuden ser de også ud til at være rimlige nemme at klaske op på et
prototype board, også selv lave resten, f.eks styring af nokia 6100
display osv.

Men igen mange tak for jeres svar..

Site Timeline