Kik lige på denne her (hvis i har tid)

Jeg er lige ved at lave en lille styring til en kammi´s bil..

Men jeg har et lille problem.. jeg kan ikke finde et sted til den sidste
forbindelse..

http://www.w-net.dk/1.pdf

Når bilen bliver låst op. tænder nummerpladelyset til 30 sek. det ønskes
herved også at der tænder 50 hvide dioder i fronten af bilen. det har jeg
lavet med et lille relæ,

Når nummerpladelyset tænder kommer der strøm ind på SIGNAL og hvis ikke der
er tænding på bilen (IGN) så trækker relæ nummer 2 og dioderne tænder.

IGN sikrer at dioderne ikke tænder sammen med nummerpladelyset, når bilen
tændes. ved at relæet 1 trækkes

Det ønskes dog at kunne lave en konstant tænding af dioderne i fronten.
dertil har jeg lavet en switch på printet, hvor man hvilket hvilken mode det
skal virke i.

Mode 1 = det kan kun konstanttændes hvis der er tænding på bilen
Mode 2 = det kan altid konstant tændes

Hvis mode 1 er valgt via SW1 og der kommer + fra SW og der er IGN er aktiv
trækker relæ 2 og der kommer lys på lige indtil bilen slukkes, da falder
Relæ 1 pga. manglende + fra IGN

Hvis mode 2 er valgt kan jeg ikke lige helt gennemskue hvor jeg skal sætte
den til henne.. (mærket med "?" ) Da jeg jo ikke skal sende strøm baglens og
tænde nummerplade lyset, med risiko for at sende + baglæns ind på computeren
i bilen.. så jeg er vel også næsten nødt til at have en ensretter diode
puttet ind et sted,

Diagrammet kan også findes som BMP hvis der skulle være en der ville tegne
det ind for mig http://www.w-net.dk/1.bmp

Mvh Brian

Re: Kik lige på denne her (hvis i har tid)

cut

Du går over åen 25 gange efter det samme vand.

Kan du finde outputtet fra centrallåsen der giver 30 sekunders pulsen ?

Det der er interessant er at finde den, hvor den er koblet på den
ledning der kommer fra biles egen styring af nummerpladelys.

Kan du det, sætter du en enkelt diode i serie med signalet fra
centrallåsen og ud til de 50 lysdioder og en diode til signalet der går
til nummerpladelyset. Så lyser de begge, når der er "signal" og
forsyningen til nummerpladelyset tænder ikke for dioderne.

Re: Kik lige på denne her (hvis i har tid)

Ja. den tanke havde jeg også.. men nummerplade lyset sidder på en udgang fra
computeren og det er inde i computeren den får at vide om den skal lyse i 30
sek. eller den skal lyse konstand.. centrallåsen er også styret fra
computeren.. (hader nye biler)

Og grunden til at jeg ville montere et relæ var jo . at 50 lysdioder giver
ca 1A og pludselig har han koplet en masse andet til.. og hvormeget kan den
udgang trække, aner jeg ikke..

//Brian

Site Timeline