KiCad-igen

Hej.

Een der kan hjælpe med dette problem i KiCad:

Laver et diagram med TL072, som findes i komponentlisten, og får U1A og må
så vælge en gang til for at få U1B. Men begge opamps i diagrammet har både
ben 4 (VEE) og ben 8 (VCC).

For slet ikke at tale om lave alle fire opamps der er i en TL072.

Men der er jo kun eet powerben af hver på en TL072.

Schematic annotation melder fejl lige meget hvad jeg gør.

Hvordan kan jeg løse det?

Venlig hilsen

Finni

Re: KiCad-igen

Du skal bare sætte power symboler på den alle sammen.

Hvad siger den?
Jeg kan gøre samme øvelse uden problemer.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: KiCad-igen

Den siger:
Warning pin power_in unconnected
                                      not driven
                                      not driven.
Benene er forbundet men måske jeg bruger fiorkerte symboler?

MVH
Finni

Re: KiCad-igen
Nå, men der er mere endnu.
Den ene fejl var en powerport jeg havde glemt at slette. Men der stadig to
fejl. Af powerporte bruger jeg +Batt og GND.

MVH
Finni

Re: KiCad-igen

Der er gået noget galt med auto-annotate.
Du mangler at tilføre et PWR_FLAG til dine power symboler (fields ->
Value skal starte med #PWR).

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: KiCad-igen

Der er kun to...

I andre cad systemer kan man lave skjult power. Ellers skal der vel bare
power på dem alle sammen.

Bo //

Re: KiCad-igen
Tak for jeres svar.