kiCAD

Nogen der ved hvordan man indsætter en pad på et board.
Det drejer sig om lige at indsætte nogle pads fordi det vil
være lettere end at lave det hele om.

Venlig hilsen
Finni

Re: kiCAD

Ind i pcbnew og vælg "add modules" find et footprint der passe dit
behov. Hvis du ikke kan finde en der passe, er det meget nemt at lave
sine egne. Tryk på "Open modul editor" vælg bibliotek og tryk "new
module", brug da værktøjerne i højre side.

Mikkel

Re: kiCAD
Tak for rådet, det virker fint. Men nu har jeg et nyt problem.
Når jeg har indsat en pad i mit board kan jeg ikke oprette tracks
mellem min nye pad og det bestående autoroutede.
Hvad gør jeg forkert?

--
MVH
Finni

Re: kiCAD

Du springer jo diagram dele over, derfor er den nye komponent ikke i et
net. Jeg syndes du skull rette i dit diagram. Du kan også bare lave en
track og så flytte din komponent over på den, men det er fusk :-)

Mikkel

Re: kiCAD

Uden at kende Kicad. Du skal vel fortælle i netlisten hvilke net din nye
pad tilhører. Du kan måske snyde ved at slå noget autoclearence fra et
eller andet sted

--
Vy73 de OZ1GNN

Re: kiCAD