Keyboard scankoder

Hej!

Jeg kan ikke finde ud af at sende | og ^ via keyboard scancodes. Flg. er de sekvenser jeg sender, men de producerer ikke rigtigt output.

| = E0 11 5D F0 5D E0 F0 11 (Alt GR + "\"-tasten)

^ = 12 5B F0 5B F0 12 (Shift + "^¨~"-tasten).

Det er til almindelig dansk tastaturopsætning. Kan nogen af jer se fejlen?

Jeg er ikke sikker på at hhv. 0x5D og 0x5B er de rigtige to scankoder til de respektive taster.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Kim Voss Schrader

Hey

Ved ikke om det er relativt...

men når man skriver tasten ^ på et alm tastetur bliver den jo ikke vidst før man trykker space ?

Kasper

Reply to
Repzak

Alt er jo relativt som bekendt ;-)

I know, jeg sender også et space lige bagefter. Der kommer vist * istedet for hatten... Jeg har derfor en mistanke om at tasten ikke har denne scankode, men jeg er ikke sikker. Div. scankodelister jeg har kunnet finde via Google har ikke hjulpet :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Kim Voss Schrader

de

de

Kvar "måler" du? Scankodane finnes bare på kabelen fra kbd. til PC.

HM

Reply to
Harald Mossige

de

Husk at du skal bruge et mellemrum efter ^, hvis den skal stå alene.

de

De ser ok ud.

Er du sikker på at dine rutiner kan håndtere at sende flere taster i sekvens?

En anden måde at indtaste specielle ascii koder på er via det nummeriske tastatur, den gode gamle ALT-xxx eller ALT-0xxx.

Reply to
HKJ