Keramiske kondensatore

Jeg har just fået en flok keramiske kondensatore ind ad døren, bestilt via
nettet. Men, men... nu kan jeg jo bare ikke huske hvordan og hvorledes det
er med værdierne :(
Jeg har forgæves forsøgt at finde noget om det på google.com,
groups.google.com og epanorama.net, men uden held.
Er der nogen der har en liste eller noget i den stil, over hvad de
forskellige tal betyder?
Eller lige kan "oversætte" følgende værdier til nF for mig?
224
102 (mener det er 1 nF, hvis jeg husker rigtigt)
103
104

--
På forhånd tak
Thomas

Re: Keramiske kondensatore

Normalt er det to tal + antal nuller i pF....

22+"0000pF" = 220nF

10+"00pF" = 1nF, yeps.

Re: Keramiske kondensatore
Ok. Så fandt jeg system i det ;)
Mange tak for hjælpen.

--
Thomas

Re: Keramiske kondensatorer [tabel og adresser i artikel]

Hej Thomas

Kig evt. ogsE5% her:

Farvekodning af elektroniske komponenter:
http://da.wikipedia.org/wiki/Farvekodning_af_elektroniske_komponenter

mvh/Glenn

-

Re: Keramiske kondensatorer [tabel og adresser i artikel]
Jeg takker for linket - det er en meget god "lommebog", ser det ud til. Jeg
takker

--
Thomas

Re: Keramiske kondensatorer [tabel og adresser i artikel]

Jeg

Og hvis du er doven, akn du bare downloaded
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Den kan håndtere langt de fleste typer farvekoder på siden "Color codes"

og mange typer komponent mærkninger på siden "Component type numbers"

den kan også et par andre småting indenfor elektronik.

Site Timeline