Keramiske disc kondensatorer

Hej NG

Jeg har købt en synthesizer i USA og skal til at skifte ledningen (der er en
110/230V omskifter).

Men indeni er der loddet en 500 Pf 1KV 10% keramisk disc kondensator mellem
hhv. fase/jord og 0/jord.

Disse 2 vil jeg gerne skifte ud med nogle nye, da det letter udskiftningen
af ledningen. Jeg kan bare ikke finde nogle.

Jeg har fundet nogle, der ligner - men de er 20%.

Kan de bruges i stedet for?

Mvh.
Lars

Re: Keramiske disc kondensatorer

Ja det tror jeg ikke vil give dig problemer.

Hilsen Mikkel

Re: Keramiske disc kondensatorer

Snildt, men jeg ville nu vælge nogle 2KV i tedet for 1KV

Mvh. Uffe Ravn

Re: Keramiske disc kondensatorer

Jeg ville vælge nogle der var mærket med 250VAC og så Y2.

Tolerancen er ligegyldigt, men Y mærket garanterer at de kan holde til
netspændingen inklusiv transienter.

Re: Keramiske disc kondensatorer
Tak til jer alle for svar :-)

Site Timeline