Keramisk magnet

Hvordan skærer man sådan en over rimeligt nøjagtigt ?

Mvh KS

Re: Keramisk magnet

Diamantskive på vinkelsliberen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Keramisk magnet
Kan det gøre særligt nøjagtigt ?

Mvh KS

Re: Keramisk magnet

Det kommer an på, hvor dygtig du er med vinkelsliberen. Michael Petersen
kan justere højden af punkkontakter på en M-sporskifte med en
vinkelsliber.....

Hvor stor er din magnet ?
Kan en nedstryger ikke gøre arbejdet ?

Pænt pynt i stuen:

Re: Keramisk magnet

Du har ikke prøvet kan jeg forstå  ;-)  Keramiske magneter er _meget_ hårde,
og saves med diamantklinge i vand.

mvh
Orla

Re: Keramisk magnet

Man kan vel også bruge en skæreskive af korund
eller noget i den stil... det /skal/ vel ikke være
diamant :).

NS

Re: Keramisk magnet

En almindelig skæreskive til stål forsvinder inden at Du er nået en cm. ind
i en keramisk magnet. Måske en skive beregnet på sten vil kunne holde  :-/

mvh
Orla

Re: Keramisk magnet

Der findes holderindretninger til vinkelslibere så den stille kan sænkes
imod emnet.

Í øvrigt

Den nemmeste måde at fjerne magnetisk slibestøv fra magneter, er at støbe
dem ind i parafin og skrabe parafinet af.

Alternativt kom noget flydende latex på og lad det tørre inden du hiver det
af.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Keramisk magnet

Latex = textillim - i tuber - for nemheds skyld. Crem efarvet flydende
substands, der efter hærdning skifter farve til mat/transparant.
Karsten H. Jensen

Re: Keramisk magnet
Hej Karsten

Os med teenager drenge har det stående i litervis :)

Mvh Max

Re: Keramisk magnet

Hej Max.

Med den alder, du tilsyneladende har, så er det nok hærdet nu.:-) Jeg køber
kun en tube ad gangen i en farveladehandel eller et byggemarked.
Karsten H. Jensen

Re: Keramisk magnet
Hej KS

En fliseskære med diamantklinge, den type skærer
der ligner en lille rundsav, kan løse din opgave.

Mvh Max

Re: Keramisk magnet

Jeg ville nok være særdeles forsigtig med at lade
savspånerne kommer i nærhenden af noget som helst
jernholdigt materiale for så bliver det nok svært
af få af igen.

NS

Re: Keramisk magnet
Hej NS

Jeg tror man kan fjerne det med en støvsuger, men jeg
vil medgive dig at det nok er problematisk.

Jeg ville teste om man kunne knække sådan en
ring magnet i to dele og slippe for besværet med
saven.

Mvh Max

Re: Keramisk magnet

Det kan man - men ikke præcist ;-)

/A

Re: Keramisk magnet
Hej Anders

Nej, det kan jeg forestille mig, mine tanker gik på at
du skulle have den delt for at sætte den over noget,
f.eks. kabel og så sætte den samen igen.

Men hvad skal du egentlig bruge det til ?