Kender i det?

Man sidder med sit færdige projekt.. man er spændt på at få det færdig og
igang.. men man mangler lige den sidste dims.. man ræser på nettet en sen
nattetime og får bestilt den her 47ohms 5w modstand man mangler..
venter på posten komme med den.. flår pakken op, og monteret dyret.. alt
imens man sidde og venter på at loddekolpen bliver varm.. kommer man til at
kikke på modstanden... 0,47ohm!

Så har man bestilt den forkerte.. fordi det lige skulle gå lidt for
hurtigt... nøøje det et træls...

//Brian

Re: Kender i det?

Nej. Jeg oplever mere at det ikke kommer som lovet.
Men det er ligeså træls :-)

--
MVH.
Finni

Re: Kender i det?
Hej Brian

Vær dog glad over at du opdagede det inden du fik loddet den
i og fik strøm på og brændte mere af :)

http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo

Re: Kender i det?

Nu er det så, så heldigt at at den konstruktion jeg laver sidde denne
modstand der kun fordi at enhende skal optage 5W så derfor er modtanden der
for at trække forbruget op.. (og give ekstra varme)

//Brian

Re: Kender i det?

Karsten H. (7870)
Re: Kender i det?

Hvis du havde bestilt 100 stk. ville du få mængderabat. Og så skulle
du blot sætte dem alle i serie (såfremt der er plads nok).

Re: Kender i det?

Hehe... det var dog blevet en dyr løsning. selvom jeg ville få rabat.. og
tror hellerikke der er plads

//Brian

Re: Kender i det?

Jeg har i kælderen en mega stor kasse til printplader.
Hvis jeg en dag falder over et eller andet og jeg kan se der er mange gode
komponenter på printet .
Ja så ryger den i kassen , især hvis det er "sjældne!" komponenter som man
ikke lige har 100 liggende af.

En rode kasse er en stor ting , hvis man ikke lige har fået bestilt rigtig
eller leveret forkert.
Især en sen natte time :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Kender i det?

Ahh, vise ord.  :-)  DET kender jeg!

Kender i så det med at det halve af huset efterhånden er blevet til
rodekasse?  :-P  Så behøver man aldrig at købe noget, haha.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Kender i det?

Sig mig engang, er der nogen der har været inde og lure i min lejlighed ?
:o)

mvh Ebbe

Re: Kender i det?
ssssssssshhhhh sig det ikke så højt så min kone hører det, hun kræver
oprydning. Hun har ikke forståelse for at den dims der ikke skal smides
ud fordi den muligvis skal bruges i 2020.
mvh Erik

Re: Kender i det?
Hej Ulrik

Nej, rodekasser blev smidt ud for mange år siden, er blevet
erstattet med Raaco reoler med nye komponente, sådan
modstande i E12 serien i 0,5, 1, 2 og 5 Watt, kondensatore
i udvalg, og sådan vidre :)

Re: Kender i det?

Altså efter udveksling af stort set de samme erfaringer virker det som om,
at alle konerne har talt sammen.:-)
Karsten H. (7870)
Re: Kender i det?
.
De er født med det Karsten, genetisk - hvis du boede mutters alene, så
vil hun stadig mene du burde rydde op og smide 'zxnfxxydgoj'ud ;-)

Venlig hilsen
Finn

--
Lærdom er en streng herre og mest historisk,
men erkendelse er visdommens juvel ;-))

Re: Kender i det?

Tror du på det ovenud overjordiske oh imaginære? - Åh ja,...og katten lægger
æg.:-)

Minder mig lige om den lille historie fra bagsiden af en avis: 2
smårollinger i 6-års alderen leger "unge" mennesker, hvor drengen spørger
pigen, om hun vil gifte sig med ham. Jo, da, det ville hun gerne, men hvad
nu hvis de skulle have børn?, Jamen så træder jeg straks på æggene".
Karsten H. (7870)
Re: Kender i det?

Med 'hun' mente jeg et hunkønsvæsen - hvemsomhelst.

Nej der er intet mystik, ren empiri... børneopdragelse, og glemmer
manden er voksen. Han får rygmarvsmæssigt af samme skuffe... 'det
roder', 'ryd op', 'smid det ragelse ud' etc. Jeg har jo selv haft en mor
som barn, så det er jo genkendeligt ;-)

De små unger har en underholdende logik.. LOL

Venlig hilsen
Finn

Re: Kender i det?

Hehe, det kan de fleste her vel kun nikke genkendende til.  :-)

Varanen herhjemme er heldigvis ligeglad med mit rod, og holder selv af at
rode en del.  ;-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Kender i det?

Uha, har hun ikke en søster :o)

mvh Ebbe

Re: Kender i det?

Det har den sikkert, men jeg ved ikke hvor evt. søskende bor. Her er den
igang med at rode lidt:
http://varaner.dk/index.php?site=movies&action=detail&id26 %

Og her prøver den at udføre sin absolutte yndlingsbeskæftigelse - at spise -
på min hånd:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/Loco/IMG_7169.jpg

;-P

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Kender i det?
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/Loco/IMG_7169.jpg
*lol*. Ja, der kan jeg ikke være med. Min "varan" har kun to ben, men kan nu
godt finde på at spise af hånden :o)

mvh Ebbe

Site Timeline