Kan reperation af tv svare sig?

Har et Philips 32PW8506/R12 tv som er ved at gå i stykker.

Det viser sig ved at billedet ikke kan strækkes helt ud til siderne af rører og derfor buer indad i kanten på midten samt at tv'et sluller sig selv og tænder igen.

Er ikke den store elektronikekspert hvorfor jeg heller ikke selv kan reperere det men noget siger mig at det er højspændingen den er gal med.

Er der nogen der har en ide til om hvad der er galt og om hvad en reperation bør koste.

/Jacob

Reply to
Manhatten

Manhatten skrev:

Det er klart at hvis du beder et værksted om at hente den og rep. den vil de nok sige til dig at det ikke kan betale sig at rep. da timelønden er ret stor i dag. Men har du selv lidt forstand på teknik skal du nok søge din fejl i øst / vest delen, som du beskriver det her kan det faktisk godt bare bære dårlige lodninger, men ok det kan også være andet. Men jeg vil som tekniker ikke sige at det er en alvorlig fejl. /KE Kofod.

Reply to
KE Kofod / 7100

I meddelelse: 47b80869$0$90270$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk skrev KE Kofod / 7100 bl.a. (kan være lidt forkortet) :

På tidligere modeller var det tit dioderne i øst-vestmodulatoren der var årsagen.

--
MVH Per, Herringe
Reply to

Øst-vest fejl. Kan evt. kigge på tv'et hvis du er interesseret. Mail :)
--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Manhatten" skrev i en meddelelse news:47b8021e$0$15893$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Andre bud før jeg lige beslutter mig for hvad der skal ske.

Ellers bukker og takker jeg bare :D

/Jacob

Reply to
Manhatten