Kan man lige flække dette sammen ??

Kan man tage hovedtelefon-udgangen fra en guitar-forstærker og sætte sammen
med udgangene (højre/venstre) fra en dvd-afspiller så man kan bruge et sæt
hovedtelefoner til både guitar-forstærker og dvd samtidig ??   Altså spille
på sin guitar-forstærker, mens man afspiller en cd/dvd og hører det hele i
et sæt hovedtelefoner. Håber mit spørgsmål er klart nok formuleret.....

Mvh.:
M. Gitt

Re: Kan man lige flække dette sammen ??

Ja, det kræver en lille mikserpult.

Det kan selvfølgelig gøres analog med en håndfulde modstande, men det
ville vel være rart at kunne jsuter niveau fra begge dele ???

Re: Kan man lige flække dette sammen ??

Den absolut nemmeste og billigste lF8%sning var at sE6%tte en 10kOhms
modstand pE5% hver indgang og forbinde dem derefter.
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/linesum.html

Den bedste lF8%sning (ogsE5% en del dyrere) var at kF8%be en lille mixer.
Der kan jeg anbefale Behringer hvis de skal vE6%re billige, da behringer
har dem i meget smE5% stF8%rrelser til ingen penge.
Se detaljer pE5%: http://www.behringer.com
KF8%b dem hos f.eks.: http://www.aage.dk

Re: Kan man lige flække dette sammen ??

Der findes vist ganske billige guitar effekter som også har en AUX indgang
til f.eks. CD/DVD.
Så kan du også justere niveauer mellem guitar og CD.

Eller du kan smide hovedtelefon udgangen i dit anlæg eller PC.

mvh
Kåre

Site Timeline