Kan man købe sådan en chip

Jeg har nu, ved at låne en anden tændingsboks, fundet ud af, at
tændingsboksen på min Suzuki Savage LS 650 er defekt.

Jeg skiller denne boks ad, og kan se at der har været meget varmt omkring en
chips der hedder noget med D1071 og ovenover står der 61.

Chippen har 3 ben i front, kan jeg e.v.t. måle et eller andet (OHM) mellem
disse, for at sikre mig, at denne chip er stået af ??

Jeg har hørt rygter om, at en sådan boks koster +2k, og hvis det det kun er
en chip til 10 kr der er brændt så ...................

Jeg poster også et indlæg i dk.teknik.elektronik samt lidt billeder i
dk.binaer.motor af boks og chip.

Det er den sorte chip, som er skruet fast i venstre side med en lille
stjerneskrue.

MVH

Holten

Re: Kan man købe sådan en chip
Hey...

jeg har posted et billede af et datablad på den transistor, det er en
darlington... så hvis dit instrument kan gå i diode test, skulle du gerne
give et resultat på ca 1,2-1,4 Mellem basis og emitter....og mellem basen og
collector 0,6-0,7
hvis jeg husker helt rigtigt... men du skal nok lodde den ud inden du
måler...

har du tjekket det ikke bare er nogle lodninger det er galt med, det ryster
jo nok meget på sådan en bike....og det så lidt sort ud i bunden ved den
transistor...

jeg ville nok lodde det hele efter... lige med en klat tin, og så prøve
igen... evt. lige måle den transistor og de 3-4 dioder om de er kortsluttet
eller afbrudt

--
Mvh Kasper

Re: Kan man købe sådan en chip
Du skal sætte instrumentet i diodetest... det er ikke sikkert ohm målingen
giver nok spænding ud til at den kan åbne dioden...

husk at prøve begge veje, da en diode kun leder den ene vej.... det nemmeste
er at tage den ud først... og du måler fra basis til de 2 andre...

mellem de 2 andre ben må der ikke være noget nogen vej.. dvs der skal være
afbrudt...
--
Mvh Kasper

Re: Kan man købe sådan en chip

omkring en

Telmo havde den ikke, men Jørgen p: havde en erstatning for den, så den er
bestilt, og kommer i morgen med posten.

Det skal godt nok blive spændende ;-))

Tak for hjælp + link.

MVH

Holten

Re: Kan man købe sådan en chip

Havde den med på et radioværksted i dag, og han målte den og sagde, at den
var brændt af.

MVH

Holten

Re: Kan man købe sådan en chip
 Fik transistoren med posten her til middag, og loddede den straks i.
Så kom der gnist, og maskinen startede og kører nu igen fint.

Jeg kan kun sige mange tak til alle de venlige sjæle her i gruppen ;-)))

MVH

Holten

Site Timeline