Kan man fjerne "Marcovision" ?

Hejsa

Jeg har 2 stk TV, som jeg har forbundet til en video. Så jeg både kan se video i stuen og i sovværelset efter behov. Nu har jeg fået DVD og den lede "Marcovision" tillader ikke, at jeg føre signalet igennem videoen :-( Kan dette omgåes på en fornuftig måde og gerne for en billig penge?

På forhånd tak Erik

Reply to
Erik

Erik skriver:

Ja !

Kan du selv bygge elektronik ?

Ja !

Kan du selv bygge elektronik ?

Klaus ____ Ja, en smule, men har ikke mulighed for og fremstille print selv....

Mvh Erik

Reply to
Erik

:-( Kan

Jeg troede det var i optage kredsløbene, at Macrovision forpurringen fandt sted?

-- best regards Anders Thorsby

Reply to
Anders Thorsby

Hejsa

Kan du selv bore print?? Jeg skal lave et print selv i morgen, og kan godt lave to, men ved ikke lige om jeg orker at bore det. :) Og ved heller ikke om den konstruktion jeg har fundet virker, men går ud fra det

René "Erik" skrev i en meddelelse news:btedd1$rcm$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Reply to
René Jensen

"Anders Thorsby" skrev i en meddelelse news:3ffaba8b$0$9737$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

- Jeps, og eftersom video'en laver forstærkning ( Signaltilpasning ) allerede i indgangen, så er det vel oplagt at lave tilpasningen til korrekt sort-niveau allerede her - Inden RF-Modulator og alt det der. Derfor går det galt, idet Macrovision ikke laver en skid andet end og ødelægge sync'en i videosignalet, som er det man bruger som reference-niveau for sort. En MacroVision killer gør faktisk ikke andet end at genindsætte Sync i Composite Signalet.

Derudover findes der et firma som hedder Stone Design, vist nok i struer, som laver chips til DVD-Maskiner der samtidig laver dem regionfri og fjerner macrovision. Prøv at søge efter på google eller lignende. De har vist nok engang haft

som hjemmeside, har ikke lige kontrolleret om de stadig bruger den.

- RadioMan - Viborg

Reply to
Lars Nielsen

"René Jensen" skriver:

Hvilken konstuktion er det ?

En jeg fik her på gruppen tidliger, kan ikke lgei huske adressen :)

René

Reply to
René Jensen

"René Jensen" skriver:

Ulriks ?

Diagram og print er på et billede - alt er analoge komponeneter.

lede

Kan

Klaus, hvad er dit bud?

/erik

Reply to
Erik

jepper det var Ulriks "Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@du.kan.finde.den...

Reply to
René Jensen

"René Jensen" skriver:

Så vidt jeg er informeret laver du bare et par print !

Erik skriver:

Onde tunge påstår at Ulriks tingest fungerer fint !

Jeg ville ikke bruge 495 kr på noget som helst færdigbygget !

Hehe, det kan jeg kun bekræfte! :-) Har selv lavet en del af dem også, som kører fint. Bare man lige er opmærksom på den 27nF jeg nævnte i den tidligere tråd (gøres lidt mindre hvis der kommer en tynd grå stribe allerøverst i billedet). Og så forresten husker at bruge en 1nF i nogenlunde rimelig præcission og temp-stabilitet. Alt det andet er ukritisk, smider ofte selv bare i hvad der nu lige ligger og roder på bordet! :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

"Ulrik Smed" skrev i en meddelelse news:3ffbcefe$0$27371$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk...

Er det mon muligt at se diagram/print af omtalte dims ? Som altid, gerne på elektronisk form :-)

mvh Uffe

Reply to
Uffe Bærentsen

Jeps, selvfølgelig:

:-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

"Ulrik Smed" skrev i en meddelelse news:3ffd943b$0$165$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Takker og bukker :-)

mvh Uffe Bærentsen

Reply to
Uffe Bærentsen

Jeps, selvfølgelig:

:-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Erik skriver:

Selvfølgelig, for det på skærmen er betinget af din skærmstørrelse og den opløsning du bruger.

skærmen

skærmstørrelse og

Hm, nej det printbillede er ikke det bedste... men det skal være ca. 4x4.5 cm. Sådan at der er 2 moduler (5.08mm) mellem benene på modstandene.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus