Kan man fjerne "Marcovision" ?

Nu har jeg forsøgt mig og jeg kan sq ikke få den til og virke.... Billedet skifter mellem lyst, lidt mørkere og blå skærm. Har målt forbindelserne igennem til scart og der er hul igennem. ER der nogle der har nogle bud og hvad der kan være galt?

Mvh Erik

Reply to
Erik

virke....

målt

nogle

Hm, det er jo nok mig der er bedst egnet her... ;-)

Har du et scop? Prøv lige at måle på basis af 'clamp-transistoren', nederst til venstre (på diagrammet). Der skal være et lille pulstog 50 gange i sekundet, bestående af ca.

18-20 pulser med liniefrekvens. Ca. 0.7V høje.

Har du checket at der er 12V på (fra scart, ben 8)? Og at der videosignal på indgangen?

Hvis du har monteret printet på et scartkabel, hvor du tager 12V fra ben 8, så husk at den ende af kablet hvor printet sidder skal sættes i videoen, ellers kommer der ingen 12V, den går nemlig til ben 16 i den anden ende.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Ulrik Smed skriver:

-cut-

Ulrik, har du nogensinde overvejet at offentliggøre din "opfindelse" på en hjemmeside ?

Der er jævnligt forespørgsel på lignende i diverse gruppe, en hjmmeside med lidt forklaring ville være super at kunne linke til !

Jeg vil gerne ligge hjemmeideplads til :-)

"opfindelse"

til !

Jamen den ligger jo allerede på min 'hjemmeside'. Well, hjemmeside er måske så meget sagt, men billedet ligger der, der mangler selvfølgelig lidt text.

Vi ku' måske ta' den text jeg skrev for nylig om den, og hæfte på. Og så måske smide det hele i en dir på min server der hedder 'macrovision', så det ikke skal ligge i min 'temp' dir. Og så måske rename billedet så det ikke hedder 'copybox'! ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Ulrik Smed skriver:

Det er jo lige det.

Fremragende ide. Jeg har tiladt mig at samle op på dine kommentarer (i tilfælde af at jeg selv skulle bygge en), dem kan du godt få retur, hvis du vil lave tekst.

af at

vil lave

Det vil jeg da godt. Så skal jeg lige se om jeg kan finde ud af at bikse et eller andet simpelt i FrontPage. :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Ulrik Smed skriver:

HEr er mine notater:

Sssshhhh, tys, tys... den tør jeg ikke at offentliggøre her, så bliver jeg bare knaldet for kodeknækkeri, LOL! ;-) Nå, fandens osse, nu er det afsløret... jo, den har jeg endnu, laver dem faktisk stadig ind imellem, den har jo fået et lille 'comeback' her i DVD-tiden. :-) Hm, nu kan jeg vist lige så godt vise den her alligevel, så:

Jeg laver dem KUN til når folk har TV uden scart og skal bruge en video som modulator for at kunne AFSPILLE en DVD! (Så I glorien? ;-)

Den bruger under 2mA, så den kan fint køre på de 12V skiftespænding på ben 8 i scartstikket. Videosignalet (ben 19) skal bare tilsluttes "Video", der er kun den ene indgang, den er samtidig udgang, nederste transistor til venstre kortslutter beskyttelsen til stel på de rigtige tidspunkter. Videosignalet der sendes videre passere ingen signalveje så kvalitetstabet er nul. Hvis den laver en tynd vandret grå stribe øverst i billedet, så gør 27nF lidt mindre, f.eks. 22nF med en 2n2 parallelt.

men det skal være ca. 4x4.5 cm. Sådan at der er 2 moduler (5.08mm) mellem benene på modstandene.

Hehe, det kan jeg kun bekræfte! :-) Har selv lavet en del af dem også, som kører fint. Bare man lige er opmærksom på den 27nF jeg nævnte i den tidligere tråd (gøres lidt mindre hvis der kommer en tynd grå stribe allerøverst i billedet). Og så forresten husker at bruge en 1nF i nogenlunde rimelig præcission og temp-stabilitet. Alt det andet er ukritisk, smider ofte selv bare i hvad der nu lige ligger og roder på bordet! :-)

[...]

Fandt lige lidt forskelligt på nettet:

- QS45Y, RGB to S-Video and Composite Video Convertor

34 £ - dvs ca. 350 kroner.

100$ - dvs ca. 650 kroner - MEN, den klarer også MarcoVision 2 :-)

Cheers

Klaus Vestergaard Kragelund

[klip]

Takker, nu har jeg lavet en lille side her:

:-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Ulrik Smed skriver:

Gemt og vil nu blive anbefalet til dem der spørger.

Ulrik, ved du hvad skal der til for at få den til at spise et S-video signal?

- Per

Reply to
Per Olsen

S-video

Det vil sikkert virke fint hvis du bare giver den Y signalet at snuse til. Og lader C signalet kører udenom. Men har ikke prøvet.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus