Kan man fjerne "Marcovision" ? - Page 2

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

-cut-

Ulrik, har du nogensinde overvejet at offentliggøre din "opfindelse" på
en hjemmeside ?

Der er jævnligt forespørgsel på lignende i diverse gruppe, en hjmmeside
med lidt forklaring ville være super at kunne linke til !

Jeg vil gerne ligge hjemmeideplads til :-)

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

"opfindelse"
til !

Jamen den ligger jo allerede på min 'hjemmeside'. Well,
hjemmeside er måske så meget sagt, men billedet ligger der, der
mangler selvfølgelig lidt text.
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/temp/copybox.gif

Vi ku' måske ta' den text jeg skrev for nylig om den, og hæfte
på. Og så måske smide det hele i en dir på min server der hedder
'macrovision', så det ikke skal ligge i min 'temp' dir. Og så
måske rename billedet så det ikke hedder 'copybox'!  ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Det er jo lige det.

Fremragende ide.
Jeg har tiladt mig at samle op på dine kommentarer (i tilfælde af at jeg
selv skulle bygge en), dem kan du godt få retur, hvis du vil lave tekst.

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
af at
vil lave

Det vil jeg da godt. Så skal jeg lige se om jeg kan finde ud af
at bikse et eller andet simpelt i FrontPage.  :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

HEr er mine notater:

Sssshhhh, tys, tys...  den tør jeg ikke at offentliggøre her, så
bliver jeg bare knaldet for kodeknækkeri, LOL! ;-) Nå, fandens
osse, nu er det afsløret...  jo, den har jeg endnu, laver dem
faktisk stadig ind imellem, den har jo fået et lille 'comeback'
her i DVD-tiden.  :-)  Hm, nu kan jeg vist lige så godt vise den
her alligevel, så:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/temp/copybox.gif

Jeg laver dem KUN til når folk har TV uden scart og skal bruge en
video som modulator for at kunne AFSPILLE en DVD! (Så I glorien?
;-)

Den bruger under 2mA, så den kan fint køre på de 12V
skiftespænding på ben 8 i scartstikket. Videosignalet (ben 19)
skal bare tilsluttes "Video", der er kun den ene indgang, den er
samtidig udgang, nederste transistor til venstre kortslutter
beskyttelsen til stel på de rigtige tidspunkter. Videosignalet
der sendes videre passere ingen signalveje så kvalitetstabet er
nul. Hvis den laver en tynd vandret grå stribe øverst i billedet,
så gør 27nF lidt mindre, f.eks. 22nF med en 2n2 parallelt.

 men det skal være
ca. 4x4.5 cm. Sådan at der er 2 moduler (5.08mm) mellem benene på
modstandene.

Hehe, det kan jeg kun bekræfte!  :-)  Har selv lavet en del af
dem også, som kører fint. Bare man lige er opmærksom på den 27nF
jeg nævnte i den tidligere tråd (gøres lidt mindre hvis der
kommer en tynd grå stribe allerøverst i billedet). Og så
forresten husker at bruge en 1nF i nogenlunde rimelig præcission
og temp-stabilitet. Alt det andet er ukritisk, smider ofte selv
bare i hvad der nu lige ligger og roder på bordet!  :-)

Hm, det er jo nok mig der er bedst egnet her... ;-)

Har du et scop? Prøv lige at måle på basis af
'clamp-transistoren', nederst til venstre (på diagrammet). Der
skal være et lille pulstog 50 gange i sekundet, bestående af ca.
18-20 pulser med liniefrekvens. Ca. 0.7V høje.

Har du checket at der er 12V på (fra scart, ben 8)? Og at der
videosignal på indgangen?

Hvis du har monteret printet på et scartkabel, hvor du tager 12V
fra ben 8, så husk at den ende af kablet hvor printet sidder skal
sættes i videoen, ellers kommer der ingen 12V, den går nemlig til
ben 16 i den anden ende.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Fandt lige lidt forskelligt på nettet:

http://www.maplin.co.uk/ - QS45Y, RGB to S-Video and Composite Video
Convertor
34 £ - dvs ca. 350 kroner.

http://www.jandr.com/JRProductPage.process?RestartFlow=t&Section_Id17%68&Product_Id39%63452
100$ - dvs ca. 650 kroner - MEN, den klarer også MarcoVision 2 :-)

http://www.videoguys.com/sima.htm

Cheers

Klaus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

[klip]

Takker, nu har jeg lavet en lille side her:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/macrovision/macrovision.htm

:-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Gemt og vil nu blive anbefalet til dem der spørger.

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
Ulrik, ved du hvad skal der til for at få den til at spise et S-video
signal?

- Per

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
S-video

Det vil sikkert virke fint hvis du bare giver den Y signalet at
snuse til. Og lader C signalet kører udenom. Men har ikke prøvet.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
:-( Kan

Jeg troede det var i optage kredsløbene, at Macrovision forpurringen
fandt sted?

--
best regards
Anders Thorsby

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

 - Jeps, og eftersom video'en laver forstærkning ( Signaltilpasning )
allerede i indgangen, så er det vel oplagt at lave tilpasningen til korrekt
sort-niveau allerede her - Inden RF-Modulator og alt det der. Derfor går det
galt, idet Macrovision ikke laver en skid andet end og ødelægge sync'en i
videosignalet, som er det man bruger som reference-niveau for sort.
En MacroVision killer gør faktisk ikke andet end at genindsætte Sync i
Composite Signalet.

Derudover findes der et firma som hedder Stone Design, vist nok i struer,
som laver chips til DVD-Maskiner der samtidig laver dem regionfri og fjerner
macrovision. Prøv at søge efter på google eller lignende. De har vist nok
engang haft www.stonedesign.dk som hjemmeside, har ikke lige kontrolleret om
de stadig bruger den.

 - RadioMan - Viborg