Kan man fjerne "Marcovision" ?

Hejsa

Jeg har 2 stk TV, som jeg har forbundet til en video. Så jeg både kan se
video i stuen og i sovværelset efter behov. Nu har jeg fået DVD og den lede
"Marcovision" tillader ikke, at jeg føre signalet igennem videoen :-( Kan
dette omgåes på en fornuftig måde og gerne for en billig penge?

På forhånd tak
Erik

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Ja !

Kan du selv bygge elektronik ?

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Ja !

Kan du selv bygge elektronik ?

Klaus
____
Ja, en smule, men har ikke mulighed for og fremstille print selv....

Mvh
Erik

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
Hejsa

Kan du selv bore print?? Jeg skal lave et print selv i morgen, og kan godt
lave to, men ved ikke lige om jeg orker at bore det. :)
Og ved heller ikke om den konstruktion jeg har fundet virker, men går ud fra
det

René

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Hvilken konstuktion er det ?

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
En jeg fik her på gruppen tidliger, kan ikke lgei huske adressen :)

René

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Ulriks ?

Diagram og print er på et billede - alt er analoge komponeneter.

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
jepper det var Ulriks

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Så vidt jeg er informeret laver du bare et par print !

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

lede
Kan

Klaus, hvad er dit bud?

/erik

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Onde tunge påstår at Ulriks tingest fungerer fint !

Jeg ville ikke bruge 495 kr på noget som helst færdigbygget !

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Hehe, det kan jeg kun bekræfte!  :-)  Har selv lavet en del af
dem også, som kører fint. Bare man lige er opmærksom på den 27nF
jeg nævnte i den tidligere tråd (gøres lidt mindre hvis der
kommer en tynd grå stribe allerøverst i billedet). Og så
forresten husker at bruge en 1nF i nogenlunde rimelig præcission
og temp-stabilitet. Alt det andet er ukritisk, smider ofte selv
bare i hvad der nu lige ligger og roder på bordet!  :-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Er det mon muligt at se diagram/print af omtalte dims ?
Som altid, gerne på elektronisk form :-)

mvh Uffe

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Jeps, selvfølgelig:
http://home19.inet.tele.dk/ulsm/temp/copybox.gif
:-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Takker og bukker :-)

mvh Uffe Bærentsen

[...]

Selvfølgelig, for det på skærmen er betinget af din skærmstørrelse og
den opløsning du bruger.

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?
skærmen
skærmstørrelse og

Hm, nej det printbillede er ikke det bedste...  men det skal være
ca. 4x4.5 cm. Sådan at der er 2 moduler (5.08mm) mellem benene på
modstandene.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

Nu har jeg forsøgt mig og jeg kan sq ikke få den til og virke.... Billedet
skifter mellem lyst, lidt mørkere og blå skærm. Har målt forbindelserne
igennem til scart og der er hul igennem. ER der nogle der har nogle bud og
hvad der kan være galt?

Mvh
Erik

Re: Kan man fjerne "Marcovision" ?

virke....
målt
nogle

Hm, det er jo nok mig der er bedst egnet her... ;-)

Har du et scop? Prøv lige at måle på basis af
'clamp-transistoren', nederst til venstre (på diagrammet). Der
skal være et lille pulstog 50 gange i sekundet, bestående af ca.
18-20 pulser med liniefrekvens. Ca. 0.7V høje.

Har du checket at der er 12V på (fra scart, ben 8)? Og at der
videosignal på indgangen?

Hvis du har monteret printet på et scartkabel, hvor du tager 12V
fra ben 8, så husk at den ende af kablet hvor printet sidder skal
sættes i videoen, ellers kommer der ingen 12V, den går nemlig til
ben 16 i den anden ende.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus