Kan man det og hvordan?

Jeg har en bilradio hvori der sidder en båndoptager og da jeg har en del
bånd og gerne ville have dem optaget ind på min computer var tanken der om
man på en eller anden måde kan få det til at virke sammen?

En bilradio kører da også på 12 volt ligesom en computer så i terioen burde
det vel kunne lade sige gøre? Problemet er måske nok hvordan man får lyden
ud af højtaleren.

Nogen der har et forslag? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg ved godt at jeg kan forbinde mit steroanlæg inde i stuen til min
computer inde på kontoret og gøre det men det kunne da være lidt sjovt om
det kunne gøres på den anden måde.

Monty

Re: Kan man det og hvordan?

Lyder som om du vil rive dit 5.25" floppydrev ud og montere en bilradio.
Sjov ide. Ja, der er 12V i PC'en, og lydkortet skal vel bare have signalet
ind på linjeindgangen.

Bo //

Re: Kan man det og hvordan?

Den kan bare ike være der... en bilradio er 18 cm bred (har lige målt)

Re: Kan man det og hvordan?

    Yeps, det måtte jeg også sande for 4-5 år siden da jeg ville smide en i
mit gamle High towerr kabinet ;(

--
VH
Lars Molnit

burde

Hvis ikke din radio har en linjeudgang, så skal du til at fedte med diverse
konverteringer af højttaleresignalet, og det kommer der næppe noget brugbart
ud af. Kvaliteten bliver derefter.

Dernæst skal du være sikker på, at din PSU kan trække din bilradio, hvis du
har tænkt dig at anvende denne. Din bilradio kan nemt bruger 40-90 watt
afhængigt af antal forstærkere og hvor meget, du belaster dem.

Sluttelig kan du risikere, at din computer/PSU støjer for meget i din
forstærker. Jeg har selv prøvet at trække strøm ud til aktive højttalere for
at spare en adapter, og det støjede alt for meget.

Jeg vil mene, det er en elendig måde at gøre det på. Hvis du alligevel skal
bruge tid på at indspille alle dine bånd, hvorfor så ikke gøre det
ordentligt, så du også får en brugbar kvalitet?

Claus

Re: Kan man det og hvordan?

En bilradio der spiller kasette bruger maksimalt 2A til holdespoler, lys
og fremdriftsmotor. Forstærkeren skal jo ikke bruges og trækker derfor
kun tomgangsstrøm.

Re: Kan man det og hvordan?

Jeg citerer igen:

"afhængigt af antal forstærkere og hvor meget, du belaster dem."

"afhængigt af hvor meget du belaster dem"

Claus

Re: Kan man det og hvordan?

Hvis formålet er at overspille bånd til en PC vil det være ret unaturligt at
belaste forstærkeren på alle 4 udgange, med max lydtryk.
Klaus's svar forekommer temmeligt rimeligt. Jeg har selv een i køkkenet, og
selv om man laver meget lyd kommer den ikke op på de 2Amp.

Til oversplining af bånd ville jeg nok finde en anden maskine, end en
bilradio.

Bo //

Re: Kan man det og hvordan?

og

Du kender stadig ikke mandens radio, og det er langt fra sikkert, at den er
magen til din. Derfor er det meget rimeligt at oplyse ham om,  at radioen
*kan* trække mere strøm end hans PSU i computeren kan levere.

Jeg har ikke skrevet at den *gør* det, jeg har alene skrevet, at den *kan*
gøre det.

Men det opfatter KM ikke, han vil pr defenition kun fluekneppe. Langt
størstedelen af hans indlæg ender med den slags.

Claus

Re: Kan man det og hvordan?

Du kender den da heller ikke.

Ja, med eksterne højttalere sluttet til. Det var ikke det Monty skulle
bruge.

Sjovt nok har du så svært ved at indrømme at du har taget fejl. Men så
kan du jo altid bare gå efter manden i stedet og beskylde ham for at
"kede sig" elle være "flueknepper". Men fred med ddet, nu kender vi dig
igen og ved, hvorfor du er så "elsket" i mange andre grupper ;-)

Re: Kan man det og hvordan?

*PLONK*

BBj //

Re: Kan man det og hvordan?

Og jeg gentager mig selv: "2 A", hvordan du så vil få det til at være 40
watt aner jeg ikke.

Og da Monty's tanker var at overføre båndene til PC kan jeg ikek se,
hvorfor han skulle belaste forstærkertrinnene.

Re: Kan man det og hvordan?

ja, du må kede dig gevaldigt...

Claus

Re: Kan man det og hvordan?

Nej, ikke synderligt (mere end dig). Ikke særligt mange radioer bruger
40W i tomgang.

Re: Kan man det og hvordan?

Det har jeg heller aldrig påstået. Det er kun dig, der læser det sådan , så
du kan finde noget at fluekneppe med. Det er jo dit speciale!

Claus

Re: Kan man det og hvordan?

Hvor mange bilradioer har du egenligt målst strømforbrug på ?

Re: Kan man det og hvordan?

Spørgeren har fået et fyldestgørende svar. Så lad være at bruge din tid på
at genere andre

*PLONK*

BBJ //

Re: Kan man det og hvordan?
Hejsa,

Har lige målt på en Blaupunkt Lousianna, der afspiller CD, og trækker et sæt
ungdomsværlseshøjtalere. Anlægget er opstillet i et værksted på  ~25km^2, og
spiller med passende baggrundsstyrke:

Forbrug: 900mA ved 13.5V

- Med mindre man er _totalt_ døv og uden kendskab til god musik, vil
udgangseffekten fra hvert udgangstrin ikke overstige 12,5W.
('HighFi'-DIN-specifikationer for de fleste standard BTL-udgangstrin).

/Claus

Re: Kan man det og hvordan?

Er der line out på din radio ?

Line out til line in på din PC

Find en gammel båndoptager og stil den ved siden af.

_Intet_ er umuligt.

Re: Kan man det og hvordan?

Det bliver du ikke glad for.

Køb du en god brugt Sony båndoptager (kan fås til ingen penge i disse
forrygte tider...) og overspil med en ordenltig kvalitet. En bilradio er
absolut ikke noget at spilde bare 5 minutter på til sådan et projekt.

Peter

Site Timeline