Kan man det og hvordan?

Jeg har en bilradio hvori der sidder en båndoptager og da jeg har en del bånd og gerne ville have dem optaget ind på min computer var tanken der om man på en eller anden måde kan få det til at virke sammen?

En bilradio kører da også på 12 volt ligesom en computer så i terioen burde det vel kunne lade sige gøre? Problemet er måske nok hvordan man får lyden ud af højtaleren.

Nogen der har et forslag? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg ved godt at jeg kan forbinde mit steroanlæg inde i stuen til min computer inde på kontoret og gøre det men det kunne da være lidt sjovt om det kunne gøres på den anden måde.

Monty

Reply to
Monty

Lyder som om du vil rive dit 5.25" floppydrev ud og montere en bilradio. Sjov ide. Ja, der er 12V i PC'en, og lydkortet skal vel bare have signalet ind på linjeindgangen.

"Monty" skrev

burde

Hvis ikke din radio har en linjeudgang, så skal du til at fedte med diverse konverteringer af højttaleresignalet, og det kommer der næppe noget brugbart ud af. Kvaliteten bliver derefter.

Dernæst skal du være sikker på, at din PSU kan trække din bilradio, hvis du har tænkt dig at anvende denne. Din bilradio kan nemt bruger 40-90 watt afhængigt af antal forstærkere og hvor meget, du belaster dem.

Sluttelig kan du risikere, at din computer/PSU støjer for meget i din forstærker. Jeg har selv prøvet at trække strøm ud til aktive højttalere for at spare en adapter, og det støjede alt for meget.

Jeg vil mene, det er en elendig måde at gøre det på. Hvis du alligevel skal bruge tid på at indspille alle dine bånd, hvorfor så ikke gøre det ordentligt, så du også får en brugbar kvalitet?

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Monty skriver:

Er der line out på din radio ?

Line out til line in på din PC

Find en gammel båndoptager og stil den ved siden af.

_Intet_ er umuligt. Klaus

Bo Bjerre skriver:

Den kan bare ike være der... en bilradio er 18 cm bred (har lige målt)

Claus Tersgov skriver:

En bilradio der spiller kasette bruger maksimalt 2A til holdespoler, lys og fremdriftsmotor. Forstærkeren skal jo ikke bruges og trækker derfor kun tomgangsstrøm.

Det bliver du ikke glad for.

Køb du en god brugt Sony båndoptager (kan fås til ingen penge i disse forrygte tider...) og overspil med en ordenltig kvalitet. En bilradio er absolut ikke noget at spilde bare 5 minutter på til sådan et projekt.

Peter

Reply to
Peter Andersen

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i

Jeg citerer igen:

"afhængigt af antal forstærkere og hvor meget, du belaster dem."

"afhængigt af hvor meget du belaster dem"

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Hvis formålet er at overspille bånd til en PC vil det være ret unaturligt at belaste forstærkeren på alle 4 udgange, med max lydtryk. Klaus's svar forekommer temmeligt rimeligt. Jeg har selv een i køkkenet, og selv om man laver meget lyd kommer den ikke op på de 2Amp.

Til oversplining af bånd ville jeg nok finde en anden maskine, end en bilradio.

Claus Tersgov skriver:

Og jeg gentager mig selv: "2 A", hvordan du så vil få det til at være 40 watt aner jeg ikke.

Og da Monty's tanker var at overføre båndene til PC kan jeg ikek se, hvorfor han skulle belaste forstærkertrinnene.

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

ja, du må kede dig gevaldigt...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Claus Tersgov skriver:

Nej, ikke synderligt (mere end dig). Ikke særligt mange radioer bruger

40W i tomgang.

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

"Klaus D. Mikkelsen" skrev

Det har jeg heller aldrig påstået. Det er kun dig, der læser det sådan , så du kan finde noget at fluekneppe med. Det er jo dit speciale!

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Bo Bjerre" skrev

og

Du kender stadig ikke mandens radio, og det er langt fra sikkert, at den er magen til din. Derfor er det meget rimeligt at oplyse ham om, at radioen

*kan* trække mere strøm end hans PSU i computeren kan levere.

Jeg har ikke skrevet at den *gør* det, jeg har alene skrevet, at den *kan* gøre det.

Men det opfatter KM ikke, han vil pr defenition kun fluekneppe. Langt størstedelen af hans indlæg ender med den slags.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Claus Tersgov skriver:

Hvor mange bilradioer har du egenligt målst strømforbrug på ?

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Claus Tersgov skriver:

Du kender den da heller ikke.

Ja, med eksterne højttalere sluttet til. Det var ikke det Monty skulle bruge.

Sjovt nok har du så svært ved at indrømme at du har taget fejl. Men så kan du jo altid bare gå efter manden i stedet og beskylde ham for at "kede sig" elle være "flueknepper". Men fred med ddet, nu kender vi dig igen og ved, hvorfor du er så "elsket" i mange andre grupper ;-)

*PLONK*

BBj //

Spørgeren har fået et fyldestgørende svar. Så lad være at bruge din tid på at genere andre

*PLONK*

BBJ //

Yeps, det måtte jeg også sande for 4-5 år siden da jeg ville smide en i mit gamle High towerr kabinet ;(

--
VH
Lars Molnit

Hejsa,

Har lige målt på en Blaupunkt Lousianna, der afspiller CD, og trækker et sæt ungdomsværlseshøjtalere. Anlægget er opstillet i et værksted på ~25km^2, og spiller med passende baggrundsstyrke:

Forbrug: 900mA ved 13.5V

- Med mindre man er _totalt_ døv og uden kendskab til god musik, vil udgangseffekten fra hvert udgangstrin ikke overstige 12,5W. ('HighFi'-DIN-specifikationer for de fleste standard BTL-udgangstrin).

/Claus

Reply to
Jespers