Kan man bruge en batterioplader som strømforsyning?

Hej Gruppe

Jeg skal trE6%kke en 24 volt aktuator og er blevet tilbudt en gratis 24
volt batterioplader.

Aktuatoren har et forbrug pE5% 4,7A ved fuld belastning og
batteriopladeren leverer 10A.

Vil det gE5% sammen??

Med venlig hilsen
Flemming

Re: Kan man bruge en batterioplader som strømforsyning?
| Hej Gruppe
|
| Jeg skal trække en 24 volt aktuator og er blevet tilbudt en gratis 24
| volt batterioplader.
|
| Aktuatoren har et forbrug på 4,7A ved fuld belastning og
| batteriopladeren leverer 10A.
|
| Vil det gå sammen??
|
| Med venlig hilsen
| Flemming

Den er lidt svær at svare entydigt på. Hvis det er en "intelligent" lader,
som vil ha' en spænding fra det formodede tilsluttede batteri at måle på, så
går det ikke.
Hvis det derimod er en lader, der blot pumper ~28v ud, uden hensyn til hvad
der hænger i enden, så kan det godt gå.

Under alle omstændigheder, så vil det ikke være så svært at lave førstnævnte
om, så tag du bare imod :-)

Mvh Ebbe

[...]

Hvis det er ganske amindelig lader med trafo og ensretter vil der
sanssynligvis ikke ske noget - ikke andet end at aktuatoren virker. Med den
belastning, aktuatoren udøver, vil den resulterende spænding fra laderen
sagtens nærme sig de 24 V.

Synker den yderligere er det fordi 4,7 A. belaster laderen til en lavere
spænding og dermed gøre aktuatoren lansommere.  Aktuatorens strømforbrug v
il jo også afhæng af den belastning, der skal flytte. En alm. lader vil
altid vise en større spænding ubelastet og vise den spænding,
akkumulatoren - og i dette tilfælde aktatoren arbejder ved.

Husk evt. tykkwe ledninger - korte 2,5# vil være passende. Skulle det vise
sig. at spndingen sank så langt under 24 V., så aktuatoren får svært ved at
arbejde, kan du montedre en elektrolytkondensator på ca. 2-10.000 µF/35- V.
eller derover, hvad du nu kan få fat i. Størrelsen er ikke kritisk.

Med ovenstående vil du have så mange "elastikker", at der næppe sker skade
på nogen af tingene.
Karsten H. (7870)
Re: Kan man bruge en batterioplader som strømforsyn ing?

Tak for svarerne begge to.
Jeg vender sandsynligvis tilbage, nE5%r jeg har fE5%et den hjem.

Med venlig hilsen
Flemming

Site Timeline