Kan lithium batterier oplades ? - Page 2

Re: Kan lithium batterier oplades ?

På ejendommeligvis fremsatte Klaus D. Mikkelsen følgende påstand:

De har bare den ulempe, at de ikke er særlig gode i forbrugere, som
ikke bruger meget strøm. f.eks. ure og fjernbetjeninger. Der er
alkaline batterier, som er genopladet til gengæld rigitg gode.

Claus

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Og brunstensbatterier allerbedst.

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Nu snakken kører på genopladelige batteridimser
Jeg har købt sådan en - meget unøjagtig - fætter, der kan måle batteriers
aktuelle tilstand (ved ikke om den måler mAh eller spænding lige på stående
fod) - nå men spørgsmålet lyder uanset hvilken type genopladelige batterier
jeg bruger (AAA og AA - fra 650 til 2300 mAh) og de står i opladeren til at
være fuldt opladet - så viser måleren at de kun lige er over der hvor de
skal genoplades - men slkaline giver næsten fuldt udslag (genopladt) - kan
det virkeligen have sin rigtignoktighed - eller slå opladeren fra for
tidligt ...eller skl NiMH osse oplades/aflades flere gange for at få fuld
kapacitet ???

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

-cut-

Så viser den nok spænding.

Re: Kan lithium batterier oplades ?

meddelelse
dem

Forbruger Information har en test af en varta lader på¨deres hjemmeside

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Hvor ?

Re: Kan lithium batterier oplades ?

De har åbenbart lagt den over på Tænk og Test ....som kræver kode ...jeg har
dog 2 artikler (PDF) downloadet tidligere med test af batterier og ladere
Dem kan jeg sende til dig hvis det har interesse

Mvh
Arne RAsmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Det må du gerne, min mailadresse beurde være til at finde.

Re: Kan lithium batterier oplades ?

<KLIP>

Er det sådan en karl der kan lade "ikke genopladelige! batterier op?

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Præcist !!! - men det ser ud til at testen er lagt over på Tænk + Test - og
der skal man være medlem for at komme ind - jeg kan dog sende artiklerne til
dig på pDF - hentede dem før T + T sitet blev lavet

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Jo tak...

Re: Kan lithium batterier oplades ?
Hold dig helt fra at oplade lithium batterier...
Det kan gå meget meget galt hvis du er uheldig

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Ja det kan jeg så forstå - de bliver måske ligefrem en "bombe" ???

MVH
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?
Hej Arne,

Ja !

--
Venlig hilsen,
Søren

Det ved jeg godt, men mange genopladelige batterier i bærbare pc'ere er da
lithium, er det så LiION ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil:

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Ja også brugt meget i mobiltelefoner

Re: Kan lithium batterier oplades ?

da

Troede hovedsageligt at de brugt Ni-Mh ??

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Nope Lithium-polymer er ret udbredt. NiMh var for nogle år siden.

NiHm er mest udbredt i "almindelige" batterier.