Kan lithium batterier oplades ?

Hej Arne,

Ja !

-- Venlig hilsen, Søren * If it puzzles you dear... Reverse engineer * LM317-PSU-Designer v1,0b

Reply to
Søren

Det ved jeg godt, men mange genopladelige batterier i bærbare pc'ere er da lithium, er det så LiION ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

"Christian B. Andresen" skriver:

Ja også brugt meget i mobiltelefoner

Man kan håbe på, at den virker som en kæmpe sikring :)

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Hey

Jeg har så set 2 stk på 240aH der var exploderet efter en smed havde svejset for tæt på dem...

der var kun plastik tilbage i bunden og så stod elementerne derpåe, resten af plastikken var væk... heldigvis var de i en ikke helt tillukket metalkasse der blev godt buleret...

Kasper

Reply to
Repzak

da

Troede hovedsageligt at de brugt Ni-Mh ??

Mvh Arne Rasmussen

Reply to
Arne Rasmussen

Ja se det ved jeg så ikke noget om - men er dog blevet lidt klogere på genopladning i alm. lader - det ser ud til at de bedste at genoplade er Duracells - dem med indbygget batteritest - har lige oplevet et enkelt af de andre lække - men det var så ose fordi jeg glemte dem - men det ser ud til at førstnævnte kan lades mest op

Mvh Arne Rasmussen

Reply to
Arne Rasmussen

Arne Rasmussen skriver:

Nope Lithium-polymer er ret udbredt. NiMh var for nogle år siden.

NiHm er mest udbredt i "almindelige" batterier.

de

hmmmm duracell var netop blandt de mærker jeg havde problemer med... måske skulle jeg lave en test :)

jeg har en dims der kan aflade og derefter lave lidt statistik på batterierne (total mAh, afladestrøm, gennemsnit etc), jeg mangler bare nogle friske duracell batterier ;)

Reply to
*sigh*

svejset

heeh så gik i glip af den kogende svovlsyre som eksplosionen normalt sender ud over det hele ;)

run for the hills!

Reply to
*sigh*

"Arne Rasmussen" skrev i en meddelelse news:cebk9d$1fbn$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Er det sådan en karl der kan lade "ikke genopladelige! batterier op?

Reply to
TGD

Præcist !!! - men det ser ud til at testen er lagt over på Tænk + Test - og der skal man være medlem for at komme ind - jeg kan dog sende artiklerne til dig på pDF - hentede dem før T + T sitet blev lavet

Mvh Arne Rasmussen

Reply to
Arne Rasmussen

mine

Batteriforeningen er så åbenbart ikke enige i át man kan genoplade alm. alkalinebatterier - og det er osse rigtigt at der er en risiko for lækage ...anyways her er et link til et brev sendt af batteriforeningen til TV2 morgentv samt Forbruger information:

04515ee?OpenDocument

Mvh Arne Rasmussen

Reply to
Arne Rasmussen

"Arne Rasmussen" skrev i en meddelelse news:ceedg7$13u4$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Jo tak...

Reply to
TGD

På ejendommeligvis fremsatte Klaus D. Mikkelsen følgende påstand:

De har bare den ulempe, at de ikke er særlig gode i forbrugere, som ikke bruger meget strøm. f.eks. ure og fjernbetjeninger. Der er alkaline batterier, som er genopladet til gengæld rigitg gode.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Claus Tersgov skriver:

Og brunstensbatterier allerbedst.

Nu snakken kører på genopladelige batteridimser Jeg har købt sådan en - meget unøjagtig - fætter, der kan måle batteriers aktuelle tilstand (ved ikke om den måler mAh eller spænding lige på stående fod) - nå men spørgsmålet lyder uanset hvilken type genopladelige batterier jeg bruger (AAA og AA - fra 650 til 2300 mAh) og de står i opladeren til at være fuldt opladet - så viser måleren at de kun lige er over der hvor de skal genoplades - men slkaline giver næsten fuldt udslag (genopladt) - kan det virkeligen have sin rigtignoktighed - eller slå opladeren fra for tidligt ...eller skl NiMH osse oplades/aflades flere gange for at få fuld kapacitet ???

Mvh Arne Rasmussen

Reply to
Arne Rasmussen

Arne Rasmussen skriver: