http://www.billigebatterier.dk/product.asp?product83%&page=1 ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil:
http://www.012.dk/holdf1.jpg

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Nope

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Måske hvis man tager chancen ???? - Jeg genoplader da alkaline uden de
mindste problemer i en ordinær oplader - har opladet 100 nu (Duracell) til
fuld effekt - og ikke et eneste af dem er såkaldt eksploderet - de bliver
ikke engang varme - men kan da godt forstå producenterne advarer - for mine
duracell kan leve en 2-3 gange på den konto - ikke til digital kameraer og
den slags men mus tastatur og remotes og den slags - er det fortrinneligt

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Nej, ikke til fuld effekt.

Er det så ikke billgere at købe genopladelige ?

Er det ikek billigere at købe genopladelige i stedet for Alkaline
batterier. Og til lavtforbrugende enheder er almindelige
brunstensbatterier langt bedre.

Re: Kan lithium batterier oplades ?

til
mine
fortrinneligt

Jo det kan du have ret i - men nu bor jeg i et område med mange beboere -
som heldigvis er milijøbevidste og afleverer batterierne i milijøpapkassen -
hvorfra jeg så kan tage dem (duracell) og give dem lidt liv igen inden jeg
smider dem tilbage det samme sted - jeg var ikke klar over det med
brunstensbatterier? - skal lige bemærkes jeg har 4 unger med storforbrug af
batterier til alverdens dimser - til kameraet bruger jeg naturligvis
genopladelige :-)

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?
mine

Hejsa
Jeg tog også chancen da jeg så min stak af alkaline batterier vokse og
tænkte hvorfor ikke prøve lidt genbrug. Jeg tog 4 stk. AA i serie og gav dem
400 milliampere indtil jeg fik dem op på 1.6 V hver. De virker fint, jeg
bruger dem nu men jeg ved ikke hvor mange gange det kan gøres. 9V fungerede
også fint. Hvordan gjorde du?

Jeg havde godt nok sikret mig mod at de 'poppede' med et lille skjold men
det skete aldrig.... måske fordi jeg brugte en strømforsyning der holdt en
lille konstant ladestrøm, samt en temperatur probe.

Godt nok stod de med 1.6V men det betyder ikke at de har fuld kapacitet....
ved ikke hvor meget de egentlig har

Re: Kan lithium batterier oplades ?

til
bliver
og
fortrinneligt
dem
fungerede
kapacitet....

Lader dem køre i en alm. oplader - mærker lidt på dem ind imellem om de er
for varme - hvis slukker jeg til de er kølet - og til mus og så videre
holder de ihvertfald 14 dage inden de himler - og jeg tror de kan oplades en
7 - 10 gang - på FI hjemmeside står der at varta laver en specialoplader til
alkaline - og der skriver de hvist nok det der med en 7 - 10 gange
...batterierne må bare ikke være kørt helt flade

Mvh
Arne Rasmussen

P.S. har osse en plastiklåg over min oplader - for alle tilfældes skyld -
men en kammerat siger de bare flækker og så bliver de "flydende" -
formodentlig syre eller noget ;-)

Alkaline opladning (var Re: Kan lithium batterier oplades ?)
en
til

Jeg hørte noget med min. 40% kapacitet tilbage hvis de skal oplades og at de
kan oplades alt fra 10 - 50 gange men med reduceret kapacitet selvfølgelig,
men det er svært at finde info på det. Jeg tror din lader er for kraftig,
jeg giver dem 50, 100, 200 mA for AAA, AA og så videre(pr. stk) og de bliver
ikke særlig varme. En alm. strømforsyning med variabel ampere(decimaler
selfølgelig) gør det for mig. Har osse brugt en 6V mobiltlf. oplader med en
lille pære i serie (4 x AA).

Jeg bruger alkaline batterier til nogle ting og genopladelige til andre, de
supplerer hinanden. Hvis opladning af alkaline batterier virkelig fungerer
så lader jeg da dem op et par gange, så sparer man da de kroner.

Det er vist ikke så farligt igen, de gange jeg kortsluttede alkaline
batterier blev de bare skoldhede og lækkede bløb. Næh, en bekendt lagde en
fastnøgle på et bilbatteri, det var tid til retræte LOL

Re: Alkaline opladning (var Re: Kan lithium batterier oplades ?)
[SNIP]
de

LOL ja det har jeg osse hørt ikke skulle være så godt - men uden at have
forstand på det .....leverer sådan en fætter ikke osse en h..... masse
energi

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Alkaline opladning (var Re: Kan lithium batterier oplades ?)

fungerer
en

Jo, inden man når at tage fastnøglen af har er den svejset fast heh

bare om at komme væk. det er hurtigt overstået men tager tid at rydde op
skylle af (får jern til at ruste) LOL

med lidt påpasselighed sker det nu osse sjældent. men du ved, "freak
accidents"

Re: Alkaline opladning (var Re: Kan lithium batterier oplades ?)
Man kan håbe på, at den virker som en kæmpe sikring :)

Per :o)

Re: Alkaline opladning (var Re: Kan lithium batterier oplades ?)

Hey

Jeg har så set 2 stk på 240aH der var exploderet efter en smed havde svejset
for tæt på dem...

der var kun plastik tilbage i bunden og så stod elementerne derpåe, resten
af plastikken var væk... heldigvis var de i en ikke helt tillukket
metalkasse der blev godt buleret...

Kasper

Re: Alkaline opladning (var Re: Kan lithium batterier oplades ?)
svejset

heeh så gik i glip af den kogende svovlsyre som eksplosionen normalt sender
ud over det hele ;)

run for the hills!

Re: Kan lithium batterier oplades ?
Hej Arne,

Kan det tænkes at der er tale om alkaliske *sekundær*celler ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja se det ved jeg så ikke noget om - men er dog blevet lidt klogere på
genopladning i alm. lader - det ser ud til at de bedste at genoplade er
Duracells - dem med indbygget batteritest - har lige oplevet et enkelt af de
andre lække - men det var så ose fordi jeg glemte dem - men det ser ud til
at førstnævnte kan lades mest op

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?
de

hmmmm duracell var netop blandt de mærker jeg havde problemer med... måske
skulle jeg lave en test :)

jeg har en dims der kan aflade og derefter lave lidt statistik på
batterierne (total mAh, afladestrøm, gennemsnit etc), jeg mangler bare nogle
friske duracell batterier ;)

Re: Kan lithium batterier oplades ?

mine

Nu kan du ikke sammenligne alkaline og lithium. Jeg har set et lithium
batteri lette. Det skete da transistoren i regulerings systemet kortsluttede
og afladningen blev for voldsom.

Benny

Re: Kan lithium batterier oplades ?

mine

Batteriforeningen er så åbenbart ikke enige i át man kan genoplade alm.
alkalinebatterier - og det er osse rigtigt at der er en risiko for lækage
...anyways her er et link til et brev sendt af batteriforeningen til TV2
morgentv samt Forbruger information:

http://www.batteri.dk/hotel/batteri/webpages.nsf/0/7ff4c125d6a81483c1256ab50
04515ee?OpenDocument

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Hvad med de der "grønne opladere" der findes, er de noget værd - det er dem
der kan oplade "Duracell" alm. batterier mv.?

Re: Kan lithium batterier oplades ?

Nej, pengene ud af vinduet.

Køb 2 sæt gode genopladelige batterier og en ordentlig lader. Så har du
batterier i årevis.