Kan jeg tilslutte et batteri på 3.5

Jeg har en lille termisk måler som skal måle varme. Den er hele tiden tændt
så jeg ville gerne have mulighed for at bygge en lille afbryder indimellem.
Batteriet kører på 1,8 volt men ville der ske noget ved at koble et batteri
på 3.5 volt på istedet?
Grunden til jeg spørger er at jeg har en sokkel hvor jeg kan sætte batteriet
på 3.5 volt i med afbryder ect.

Monty

Re: Kan jeg tilslutte et batteri på 3.5
Hej

Det er umuligt at svare på uden at kende de tekniske specifikationer for din
måler...

umildbart ville jeg sige nej.

m.v.h.
lasse

Re: Kan jeg tilslutte et batteri på 3.5
Så ska du ihvertfald have spændingen droslet ned ved hjælp af noget
elektronik. Det er jo det dobbelte du vil levere den, så tror jeg den blir
sort.
--
  Calle.

Re: Kan jeg tilslutte et batteri på 3.5

Er det så bedre at sætte et 1.5 volt batteri til? Det andet er jo på 1,8 så
jeg ved ikke om den kan trække det.

Monty

Re: Kan jeg tilslutte et batteri på 3.5
Det skal siges at det batteri der sidder i har påskriften VINNIC L1154

Monty

Re: Kan jeg tilslutte et batteri på 3.5

Det kommer vel an på hvad din termiske måler er rated til. Hvad er det
for en måler? Datablad? Navn? Komponenttype?

Hvis den kan køre på mellem 1,5V og 5,5V er det mere eller mindre
underordnet hvad du smider på, dog vil der ved højere spænding være en
smule mere varmeudvikling og dermed en smule mere unøjagtig måling.

Og hold dig gerne til én slags komma/tusindseperator... hvis der havde
været større/mindre tal indblandet kunne det godt give stor undren.

--
Venlig Hilsen
Michal

Site Timeline