Kan jeg koble en højtalere mere på min computer?

Jeg har en computer hvor der fra line out er sat i et stik i som går op til
nogle eksterne højtaler som kører på deres egen strømforsygning.

Jeg har også en højtaler til at ligge fra et lille billig rak. Planen var om
jeg kunne koble den på resten men lige meget hvad jeg gør vil den ikke
rigtig sige noget. Jeg har købt sådan et "y stik" hvor man kan dele udgangen
fra enten min pc eller selve de eksterne højtaler men som sagt der kommer
ikke hul igennem til den ekstra højtaler.

Nogen der kan forklare hvad jeg gør forkert?

Monty

Re: Kan jeg koble en højtalere mere på min computer?

Er den nye højttaler aktiv? (Det skal den være)
Har du prøvet den alene uden Y'et?

/A

Re: Kan jeg koble en højtalere mere på min computer?

Den er ikke aktiv. Kan man ikke gøre den aktiv ved at køre den ignnem
forstærkeren på de eksterne højtaler?

Monty

Re: Kan jeg koble en højtalere mere på min computer?

Mange lydkort har 2 udgange + 1 indgang (typisk mikrofon) - men ikke
alle har 2 udgange.

De 2 udgange er henholdsvis "Line-out" og "HT-out".

Hvis dit lydkort har disse 2 udgange, burde du kunne klare det ved at
sætte de aktive højtalere til "line-out" og de passive til "HT-out".

Hvie det ikke er tilfældet, kan du besøge den nærmeste genbrugs butik,
og finde en gammel reciever eller forstærker til at drive de passive
højtalere. Du burde kunne få en sådan for ganske få hundrede kroner.
Det eneste "problem" i dette er, at du aldrig vil bruge de aktive
højtalere mere. Selv de billigste højtalere vil ofte lyde bedre på
denne måde, end de fleste "computer-højtalere".

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o