Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Hej herinde..

Jeg har et spørgsmål, kan jeg lave et kable så jeg kan bruge min Commodore
1084 skærm til min kære Commodore 64'er ?

Jeg har søgt uden held.. :-(

På forhånd tak
jan

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Hvis ikke du får svar her så prøv at spørge i comp.sys.cbm (engelsk
gruppe) - jeg har desværre ikke noget svar heller :(

Brian

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

http://www.hardwarebook.net/cable/index.html

Hvis du kombinerer oplysningerne Amiga/1084 og C64/1902 så skulle du have en
chance.

venligst
Tom

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!
Ja nej,, for der findes ingen Luma (luminace) indgang på 1084'eren..
desværre

Jan

Commodore
en

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!
Hej Jan

Ja, du skal bruge phonoindgang jf.
http://www.commodorebillboard.de/Brochures/Amiga/danish/Gfx/1084BackDanish.jpg

Tony

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Det har jeg brugt i tidernes morgen, og det fungerede fint. Det kabel jeg
brugte (og stadig har liggende) kunne såmænd bare tilsluttes et hvilken som
helst composite input, og så virkede det med farver og det hele.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Korrekt, Vejle RC havde i mange år en stor kasse kabler stående
netop til dette formål, de var endda på tilbudslisten i flere år, men
om den er røget ud under flytningen kan jeg ikke vide, men det kan
en mail til dem vel afklare.

--
Ejvind

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!
Hmm det forstår jeg ikke. hvis jeg kikker på hardwarebook finder jeg.

pins for udgangen på c64'eren
http://www.hardwarebook.net/connector/av/audiovideoc64.html

Men kikker jeg på samme site for et kable til Scarstik se udgang på c64'er
sådanne ud
http://www.hardwarebook.net/cable/av/c128toscartsvideo.html

Den ene stik er 5 PIN DIN 180° (DIN41524) og det andet er 8 PIN DIN
(DIN45326)

Pins for skærmen 1084
Analog: http://www.hardwarebook.net/connector/av/c1084a.html
Digital: http://www.hardwarebook.net/connector/av/c1084d.html

/jan

jeg
som

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Der findes nogle forskellige 1084'ere. Er der ikke nogle phonostik på din,
som er luma og croma (Y/C) indgange? For så kan du bruge 64'erens luma og
croma udgange direkte, og få optimalt resultat. Hvis ikke kan du altid køre
composite. For der er vel en composite indgang af en eller anden art? Eller
kan det passe den _kun_ har RGB analog og digital...?  :-/  For så kan jeg
godt se problemet...

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Den har vel også phono-indgange? Det havde min C10%84 ihvertfald.

Jeg har lige målt mit kabel igennem, og det ser sådan ud:

pin 2 (5-pin DIN) -> skærm (gul+sort phono)
pin 3 (5-pin DIN) -> center-pin (sort phono)
pin 4 (5-pin DIN) -> center-pin (gul phono)

Det ser ud til at luminanssignalet ikke bruges i dette kabel.

signing off.. Martin Sørensen

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!
Har har ikke Luma' indgang (Sort phone) på min 1084 :-( så det kan nok ikke
lade sig gøre..

/jan

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!

Den sorte er audio, og den gule er video, skal jeg nok lige tilføje.

Jeg havde heller ikke luma-indgang i min 1084, kun composite (gul), og det
er netop den jeg får fra det kabel. Læs hvad jeg skriver. :-)

signing off.. Martin Sørensen

Re: Kan jeg bruge en C=1084 sammen med en C=64 !!
Du har ret,, jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren der..

sorry..

Jeg har tænkt uden at læse ordenligt på skærmen...  jeg tænke 2 til lyd H.
og V. en til Video ind :-(

Takker mange gang..

/jan