Kan jeg booste en mikrofon? - Page 2

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Ok, mener du/I stadig at et er en 150kOhm der skal bruges istedet?

/Claus

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Ja, det er forsøget værd.

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Jamen, giver en størrere modstand ikke et lavere signal (gain)???

/CLaus

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Nope, ikke på en tilbagekobling. Du skal vidst have læst lidt
operationsforstærkerteori :-)

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Ja, der er en på 100Kohm (ligger vertikal) og en på 332 (3300Ohm??)
(ligeover kondensatoren)

/CLaus

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Kan du evt. hjælpe med et dybere link, da dette er lidt uden for mit normale
område? Men der kan måske også godt sætte en anden mikrofon i, den der
sidder der ligner nærmest et knapcellebatteri, kan du anbefale nogen der?

/CLaus

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

originale

Det drejer sig efter al sandsynlighed om en mikrofon af electret
kondensatormikrofon typen som sidder i faktisk  alle mobil- eller
lommetelefoner - og i hands-free set.

Man har altså før hørt om, at sådanne kapsler bliver defekte og må skiftes.
Jeg ville prøve det, inden at begynde at pille i den øvrige elektronik. I
øvrigt ligger de mange steder og "flyder" så det skulle være muligt at få
dem for særdeles rimelige penge.
Karsten H. Jensen

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Jamen, det skal nævnes, at det ikke hjælpe og tale direkte ind i
mikrofonen........ (ændrer ikke højden på lyden.)

/Claus

Re: Kan jeg booste en mikrofon?

Det er ikke nødvendigvis ens betydende med, at den ikke er defekt.

Men det var blot et forslag - også ud fra den betragtning, at producenten
næppe ville sende et produkt på markedet, hvor det skulle være nødvendigt at
direkte ændre og gøre indgreb i og ændre på konstruktionen.

Såfremt du stadig skulle have opfattelsen af, at mikrofonlyden skulle
boostes til forskel fra andre, mener jeg, at det er selve apparatet, der er
fejlbehæftet. Er det under garanti, kan du jo få det klaret under garantien.
Karsten H. Jensen

Site Timeline