kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Hej Ng.

Faldt lige over dette link hvor en 16f84
(http://www.alecmcnamara.freeserve.co.uk/music/index.htm ) spiller
teletubbies melodien, kan man også få en AT90s2313 til det, fordi jeg kan
slet ikke finde nogle melodi eksempler som den foroven bare til en 2313
istedet for.

/Johnny

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Jeg mener at der har været et eksempel på optage/afspille lyd på Atmels
webside, jeg er ikke sikker på hvilken af MPU'erne det er. Forøvrigt er 2313
ved at være forældet, brug en ATmega8 istedet.

ATtiny15 er den MPU der har den bedste pwm (25MHz clock) til lyd, men
desværre har den ikke rigtig plads til noget lyd i MPU'en.

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?
kan

Det er standard I/O - så det kan du lave med stort set alt!

2313

Der iøvrigt er ved at blive erstattet af ATmega48 ;-)
(som også fåes med 8 og 16K flash ved at skifte 4-tallet)

Med "firkant ud" som ovennævnte eksempel er 10Khz mere end rigeligt...

/Anders

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Tag for det, den havde jeg ikke lige set.

Har du set om priserne er de samme?

Nu er det ikke bare firkant der bruges, men pwm og der har den meget hurtige
pwm clock en helt klar fordel, nemlig at du behøver mindre filter på
udgangen (Ved 25MHz vil du få en firkant på cirka 100Khz, hvis du ønsker 8
bit data).

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Sidst jeg købte 88'ere, der kostede de vist 27 kr + moms hos Elfa.
I mellemtiden er der så også kommet ordenligt support for dem i WinAVR :)

    Kimjand

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Ok, de er væsentlig billigere end ATmega8.
Dvs. fremover blive min ynglings MPU nok ATmega88 ;-)

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Det er de sæ'følig ikke!
Frit efter hukommelsen 10kr 12kr og 25kr.
(EBV.com er min reference. De har dog nogle pakkestørrelser og minstekøb er
1500 + moms)

Bemærk at Atmel IKKE vil love nogen leveringstider pt! Det er dog stadig en
kanon uC til prisen =D

Mvh.
 Anders

Re: kan en AT90s2313 også spille musik som en 16f84 kan?

Søg på ww.ebay.de

Der er Mega48/88/168 til salg (1 stk)

Carsten

Site Timeline