Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Kan du lave et ATA 133 fladkabel?

Jeg skal bruge et  4-5 cm kort 80 pins ATA fladkabel til min harddisk. Kan
du lave det?

Jeg har selv kabel med eet stik, som jeg kan sende, så hvis der er en som
kan montere det sidste stik. Men det skal gøres korrekt. Jeg kan sagtens
selv gøre det i en skruestik og har gjort det massevis af gange med ATA33
kabler, men det er ikke godt nok, når det er til ATA133 - præcisionen skal
være perfekt.

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Kan du ikke tage et almindeligt kabel med 3 stik og skære den lange del af?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Det bliver for langt  Dem jeg har liggende er der ca. 15 cm i mellem, og det
kan ikke være i boksen.

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Er lige ved at tro jeg har et kabel med 5-6 cm mellem de 2 yderste stik, kan
se efter hvis det stadig er aktuelt ?

--
MVH.
N_B_DK

Det er stadig aktuelt, boksen står splitteråben  med et 40cm kabel her på
bordet.

Jeg vil lige prøve at undersøge, hvor man kan få kabler med "håndtag". Jeg
har en dell server, hvor der er håndtag på stikkene, og det er simpelthen
dødsmart, når man ofte skifter disk. Problemet er, at det er en boks, jeg
bruger til løse diske, så det er ret hårdt for kablerne, når man ofter tager
dem ud. Der ville et kabel med håndtag være kanon. Desværre er det ikke
noget, man selv kan lave efterfølgende, det skal være en del af stikket
ellers holder det næppe.

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?
Prøv at tage kontakt til Midtjysk Data i Herning, Hammershusvej 6 (hedder nu
IT Partner) jeg har set at han har grej liggende til det.. men om det kun er
til ata 33 skal jeg ikke kunne sige..

//Brian

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?
Hej!

Nope, men jeg har en idé.

Køb en kombineret SATA / ATA133 USB harddiskboks, snup ATA-kablet og brug den
til en SATA disk istedet. Presto :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

jaja, så kan jeg jo også bare bestille et originalt kabel til 200,- plus
porto og 117 andre gebyrer.. :-)

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?
Hej!

Sådan en boks kan da findes til et par hundrede, plus at du har boksen
til en anden disk bagefter.

Men ok, så skulle du jo have passet bedre på det kabel du har ;o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Jeg har i forven 11-12 af dissse bokse...

Det har jeg skam også, men du ved også godt, at det er nærmest umuligt at få
disse stik ud, uden at tage fat i selve kablet, og før eller siden flår man
toppen af stikket. Navnlig hvis der er tale om noget billigt bras.

Nu har den holdt i fire år, hvilket må siges at være ok, alt taget i
betragtning.

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Ja tak.

Den slags stik er normalt kun specificeret til at kunne tåle 100
eller 200 gange af/på. Så bras vil jeg ikke kalde det.
Dit problem er at dit hanstik ikke er lavet til at man afmonterer
hunstikket ofte.
Bid i det sure æble, og køb en "hotplug" dims. De er lavet til det.
Det bliver du gladest for i længden, Sørensen :o) [smiley].

/Bo.

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Det løser ikke mit problem. Jeg har ofte behov for at sende data ud af
huset, som andre nemt kan læse, og der er denne boks perfekt. Den er lille
og handy, men som man kan se, så er det nøæsten umuligt at komme til, når
man skal skifte disken. Netop fordi der ikke er plads til et længere kabel,
så kan man ikke komme ordentligt til disken.

www.tersgov.dk/boks.jpg

Nu vil jeg prøve med et længere kabel, og så folde det fladt hen ad disken.

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Jeg har løsningen..

Nemlig et tilpas kort kabel fra en boks hvor controlleren er stået af.
Send navn og adresse til mig, så ryger det med posten i din retning :o)
(mail er gyldig).

Mvh
Benjamin

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Se, det er jo en god løsning:

Claus Tersgov
Merløsevej 15, st. th.
2700 Brønshøj

Det virker nu med et normalt kabel, men når jeg ikke ville det fra starten,
så er det fordi mine to bokse jeg bruger til DVD drev IKKE kan køre stabilt
med et lang kabel. Nogle af disse USB controllere er ikke så effektive som
en normal pci cont. er..

Claus

Re: Kan du lave et ATA133 fladkabel?

Hejsa

Kablet kom i går.

Jeg siger mange tak, det passer lige præcis perfekt. Nu må jeg finde en måde
at forstærke stikket med noget epoxylim :-)

Claus

Site Timeline