kan ca3140 erstattes med ca 3130?

Skal have et rojekt færdig mandag/tirsdag og mangler ca3140. Sidder blot
som spændingskomparator, så umiddelbart mener jeg ja, men kan der være
nogen faldgrupper? ca3130 hare højere grænsefrekvens.
Lm311 kan også bruges men 1: den har jeg ikke, 2: andet pinlayout.
mvh Erik

Re: kan ca3140 erstattes med ca 3130?

Hvis du bruger en opamp som komparator, skal du være SIKKER på at der
IKKE sidder et par korslagte dioder mellem de to indgange, inde på chip'en

Bo //

Re: kan ca3140 erstattes med ca 3130?

Ingen korslagte dioder.
De dioder der sidder "provides gate oxide protection"

mvh Erik

Re: kan ca3140 erstattes med ca 3130?

Nååå antiparallelkoblede dioder?
:-)
ku ikke la være.
Dyrker lige databladene på de to og ser om ikke det går.

mvh Erik

ps:kom du af med dit hånd wirewrapværktøj?
Ellers er der humle på lager.

Re: kan ca3140 erstattes med ca 3130?

Nå, den med de skråtfortandede dioder kendte du ikke. Da jeg var ung
(mindst 20 år siden) lavede jeg en konstruktion, som osse gik i
produktion. Jeg hvade brugt en dobbelt opamp (husker ikke typen) og den
ene del var brugt som opamp, den anden som komparator. Det fungerede
godt, indtil en i produktionen fandt en billigere type, der kunne sidde
i soklen (det var den gang). Produktionen kørte videre, men ofte fejlede
konstruktionen. Aben blev båret tilbage til mit bord, og det tog flere
dage, inden jeg fandt årsagen.

Kan du lære af andres fejl, så behøver du ikke selv gøre dem efter.

Mener du virkelig at du vil arve den?

Den skabte for mange år siden problemer i lufthavns kontrollen i
Glassgow i skotland. Jeg måtte skille den ad til atomer og forklare i
detaljer hvad det var for en tingest. Bagefter blev den (i adskilt
tilstand) puttet i en særlig kasse med sikkerheds plombering og sendt hjem.

Bo //

Re: kan ca3140 erstattes med ca 3130?

Pyt har bestilt originalen nu, skulle alligevel have noget andet med og
til 3.95 stk.
Ja jeg wrapper stadig indimellem.
mvh Erik

Site Timeline