Kamerabatteri

Jeg har købt et nyt batteri til mit Canon IXUS digital.
På det nye batteri står der 3,7V 950mAh, men på det gamle 3,7V 680mAh ...
har det nogen betydning at der er forskel i Amh (hvad det så er).

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg ikke tør sætte batterie i kameraet
før jeg er sikker på ikke at ødelægger noget.

MVH
Tine

Re: Kamerabatteri
xxx mAh er kun en betegnelse for hvor lang tid batteriet holder. Så det
nye batteri skulle gerne holde længere end det gamle.

Re: Kamerabatteri
Tak for hjælpen ...

Tine

Re: Kamerabatteri

Lidt forklaring, hvis du nu skulle få lyst til at lære lidt om elektricitet
og den slags :-)

Strøm måles i Ampere, forkortes A, "m" foran "A" betyder her "milli"- altså
1/1000. 950mA er altså det samme som 0,95A. "h" efter "mA" betyder Hours -
altså Timer. Kort sagt betyder 950 mAh altså at batteriet i fuldt opladet
tilstand kan afgive 950 milliampere i een time, eller 475 mA i 2 timer osv
osv. Nu ved jeg ikke hvor meget strøm et IXUS bruger, men sammelignet med
det andet batteri er der mere "strøm" i dit nye batteri i.f.t. det gamle.

De 3,7V betyder 3,7 Volt og angiver spændingen. Her skal man ikke lege med
at anvende batterier med flere "volt" end det apparatet er beregnet til. Nu
kan der formodentlig ikke fås batterier der passer i et IXUS der ikke er
3,7Volt da dette batteri er et specielt udformet batteri der, så vidt jeg
ved, kun passer i denne serie kameraer.

Se, nu ved du det. :-)

mvh

Jens