Kamerabatteri

Batteriet på mit helt nye Canon MVv750i digitale videokamera holder omkring
en time.
Dette svarer meget godt til tests på nettet.

Det er på 7.4v og på enten 800 eller 1250 mAh og Li-ion med fire poler.

Kan man ikke købe et OEM-batteri og strippe det for batterier og lodde et
par ledninger fast og lade det gå til blysyre-batteriet fra Nettos lygte.
Det er på 6v og 4A.

Jeg gætter på nej, men hvad kan jeg så gøre for at få lang kapacitet uden at
stikkontakter og uden at købe 50 ekstrabatterier?

Mvh
Jimmy

Re: Kamerabatteri

Måske en mere elegant løsning ville være at købe et bil-adaptor:
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr68%600

og så et hun-bil-stik til det eksterne 4A-batteri ?

Det burde da være sikkert nok og så undgår jeg at splitte et batteri ad.

Men kan man spare de 400 til adaptor og selv lave noget strømbegrænsende, så
jeg kan slutte batteriet direkte til kamerat igennem opladerstikket?

Mvh
Jimmy

Re: Kamerabatteri

Ja, jeg diskutterer lige med mig selv da ingen andre vil snakke med mig :-)

Man kan få et batteri til det med følgende specs: Li-ion 4200mAh 7,4v

Det må betyde at jeg faktisk godt kan slutte mit bly-syre 6v 4A batteri
direkte til.

Mvh
Jimmy

Re: Kamerabatteri
strømbegrænsende,
:-)

Det er spændingen der er vigtig! Jeg er dog ret sikker på at der ikke sker
noget ved at benytte det nævnte blysyrebatteri - der jo på papiret kun har
1.4V lavere spænding og sikkert mindre i virkligheden...
Hvis du benytter den eksterne DC-indgang skal du være opmærksom på at
spændingskravet kan være noget andet. Og så vil det jo "spilde" energi på at
oplade et evt. batteri i kameraet...

Mvh.
 Anders

Mvh.
 Anders

Re: Kamerabatteri

Ja det er også min tanke.

at

Det har du ret i, men jeg kameraet oplader ikke mens det er tændt.

Tror du eller andre at det kan skade kameraet at sætte de 6V i den eksterne
indgang, da den måske forventer et mere stabilt signal?`

Mvh
Jimmy

Site Timeline