kabler med skrift,hvor,hvem??

Hvor skaffer man kabler med skrift på?

Jeg tænker her på feks 20styks 100m ruller med påtrykt skrift som feks
GND,12V+,IAT,MAT og lign tekst.

Det kunne jo gøre et produkt helt proff at kigge på, hvis kabelsæt osv var
med passende og sigende tekst.

Nogen der ved hvor man får sådan noget henne?

Mvh
Henrik

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??
Hej Henrik

Tror ikke det findes som standard, men nogle kabelkonfektionerings
virksomheder
har maskiner der kan stemple kedningerne når de klippes af.

Mvh Max

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??

Der findes jo firmaer der sælger maskiner til den slags ;-)
feks: Stener & Larsen Aps

Nå, det var ikke lige det du tænkte på?

Så kan www.kabelshop.dk muligvis hjælpe dig på vej.

--
mvh Uffe

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??
Hej Henrik,

Hvad er der nu galt med at bruge forskelligfarvede kabler (uden skrift) som
de fleste proffer gør det ?  ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

I mange multikabler er der numre på de enkelte ledere.
Det var måske noget ?

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??

burde

Det er også den måde jeg håndterer det problem på pt. Jeg har købt nogle
meter 21*0,75, som jeg stripper og bruger løst. Det kan være noget bøvl at
finde numrene indtil det hvide "pudder" er væk, men klart at foretrække
fremfor at følge ledningerne indtil printet, og først der afgøre hvad der er
hvad.

Multikabler er bare temmeligt dyre(eller jeg handler de forkerte steder)

Priser på 100dkr/m er lidt arrigt at have med at gøre.

Mvh
Henrik

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??

Det kan være. Hvor i landet bor du og, hvor lange stykker snakker vi
om ?

Jeg har adgang til rester af 0,75 og 1,5mm2, vi kunne nok finde ud af
noget.....

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??

Herning,midtjylland.

Fruen tusser rundt i det meste af midtjylland, så mon ikke der kan findes en
løsning med evt afhentning?

Der er tale om minimum 3m stykker, gerne mere end 16 ledere, helst
21(20+jord)

Mvh
Henrik

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??

I Hammel........

Giv mig lige et par dage og mail så til mig privat.....

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??
Hej Henrik

Gå over til SMD, der står værdien skrevet på.

Multileder kabel med numre, desværre er grænsen 0,75 mm2, de
mindre er med farvekode.

Kontakt et kabelkonfektioneringsfirma og få dem til at stemple nogle ruller
for
dig er en løsning der kan være gangbar.

En anden løsning er krympefleks stykker der fås til at putte i printeren som
etiketter på ruller, og så sætte et stykke i hver ende.

Mvh Max

Re: kabler med skrift,hvor,hvem??
Hej Henrik,

Ja så er det s'gi problematiskt.

Det tror jeg på.
Måske Max' forslag med printbar krympeflex er værd at overveje så.

--
Venlig hilsen,
Søren