Kabelopmålingsmåler

Ja, som subject siger søger jeg en dims der kan måle kabler.
Det skal være en færdig enhed, gerne mekanisk.

Jeg havde forestillet mig noget ala to ruller hvor man trækker kablet
igennem og der så er en tæller der tæller meter.
Nogen der kender noget som kan bruges ?

Gerne med link eller lign.

Re: Kabelopmålingsmåler
Jeg har set een, lavet af en fra den gang, maskimekanisk omdrejningstæller,
af dem, man holdt ind i den roterende aksel, mens man så på sin sekundviser.
Sådan en lille firkantet en, med en nulstiller i den anden ende. Opspændt og
et lille hjul monteret på akslen, evt ti cm i omkreds.
Måske blot en idé, men alligevel.

Hilsen    Erling

Re: Kabelopmålingsmåler

Ideen er god nok, men vil gerne have noget der er færdigt som kan købes ;)

Re: Kabelopmålingsmåler
Måske kan den købes, jeg ved bare ikke hvor. Der er butikker, der har dem
siddende.

Erling

Re: Kabelopmålingsmåler

http://www.dux.dk/side670-cid-452.html

kan muligvis bruges.

Hilsen aksel

Re: Kabelopmålingsmåler

Lige sådan noget der var det jo ;)

http://www.dux.dk/side360-cid-670.html
http://www.dux.dk/side840-cid-670.html

Vil indhente priser og lign på dem i morgen ;)

Re: Kabelopmålingsmåler
Silvan mm bruger dem, så som ikke man lige kunne smutte over og se et
fabrikat.

Re: Kabelopmålingsmåler
Hej Fidolux

Hvis du bor i en havneby kan du smutte ned i en forretning
i marinaen, de bruger sådan nogle fine nogle til opmåling
af tovværk og så lige lure fabrikatet. Min gamle tovværks-
leverandør havde en smart portabel model, men han har
desværre lukket biksen.