Kabelmodem giver støj på danske kanaler

Jeg har internet via kabel-tv-nettet hos TDC. Jeg tager signalet ud hvor det
kommer ind i huset og fordeler det her til min pc og til tv'et. Problemet er
nu, at når kablemodemmet er tændt, så er der støj på - kun - de danske
kanaler (DR1, DR2 og TV2). Alle andre kanaler står knivskarpt ! Såsnart jeg
tager strømmen fra modemmet står også de nævnte kanaler skarpt...

Har nogen et forslag (filter ell lign) så jeg ikke er nødt til at slukke
modemmet hver gang jeg vil se dansk tv ? .. og hvorfor er det kun de danske
kanaler der er ramt ?

Mvh
Torben

Re: Kabelmodem giver støj på danske kanaler

danske

Har du spurgt leverandøren ?

Bo //

Re: Kabelmodem giver støj på danske kanaler
Ja, men afventer svar....

Re: Kabelmodem giver støj på danske kanaler
Jeg har en lignende forbindelse med et Motorola kabelmodem. Har du et
returvejsfilter til at skille signalet til hhv. radio/tv og kabelmodem?
Det skal være indsat, da modem'et sender et kraftigt signal retur (for
upload) som endda kan skade radio/tvtunere...

MVH
Morten Jørgensen, Køge

Re: Kabelmodem giver støj på danske kanaler
Jeg havde det ikke indtil jeg læste dit indlæg - men desværre ændrede det
ikke noget at sætte det på...

Torben

Re: Kabelmodem giver støj på danske kanaler

det
er
jeg

Hvad er kanalmønstret?

Har du kun problemet på TVet, eller er problemet også når du bruger videoen
som tuner?

MVh.

Sv: Kabelmodem giver støj på danske kanaler

nyhedsmeddelelse:3f4bbcd4$0$24656$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...
det
er
jeg
danske
I det boligselskab, jeg bor i, fik vi web speed (Internet via kabel-TV)for
et par år siden (jeg har ikke tilmeldt mig endnu) og der var forstyrrelser
på div. kanaler, nogle steder, dog ikke hos mig.
TDC som er lev. har sikkert med held fået styr på det, for jeg har ikke hørt
noget meget længe.
Så når du har et problem, så ved TDC helt sikkert hvad der skal til.

Held og lykke

Ejvind

Re: Kabelmodem giver støj på danske kanaler
Ja, det viser sig at signalet ind åbenbart er for svagt - så de sender en
tekniker mhp at skrue op for spændingen. Tak for hjælpen.

Torben

Problemet
hørt