Kabelmodem giver støj på danske kanaler

Jeg har internet via kabel-tv-nettet hos TDC. Jeg tager signalet ud hvor det kommer ind i huset og fordeler det her til min pc og til tv'et. Problemet er nu, at når kablemodemmet er tændt, så er der støj på - kun - de danske kanaler (DR1, DR2 og TV2). Alle andre kanaler står knivskarpt ! Såsnart jeg tager strømmen fra modemmet står også de nævnte kanaler skarpt...

Har nogen et forslag (filter ell lign) så jeg ikke er nødt til at slukke modemmet hver gang jeg vil se dansk tv ? .. og hvorfor er det kun de danske kanaler der er ramt ?

Mvh Torben

Reply to
Torben Østergård

Ja, men afventer svar....

"Bo Bjerre" skrev i en meddelelse news:3f4bbd66$0$6814$ snipped-for-privacy@nntp02.dk.telia.net...

Reply to
Torben Østergård

danske

Har du spurgt leverandøren ?

Jeg har en lignende forbindelse med et Motorola kabelmodem. Har du et returvejsfilter til at skille signalet til hhv. radio/tv og kabelmodem? Det skal være indsat, da modem'et sender et kraftigt signal retur (for upload) som endda kan skade radio/tvtunere...

MVH Morten Jørgensen, Køge

Reply to
Morten Jørgensen

Jeg havde det ikke indtil jeg læste dit indlæg - men desværre ændrede det ikke noget at sætte det på...

Torben

"Morten Jørgensen" skrev i en meddelelse news:3f4bcdfb$0$24730$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
Torben Østergård

"Torben Østergård" skrev i en meddelelse news:3f4bbcd4$0$24656$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

det

er

jeg

Hvad er kanalmønstret?

Har du kun problemet på TVet, eller er problemet også når du bruger videoen som tuner?

MVh.

Reply to
Uffe Ravn

Torben Østergård skrev i en nyhedsmeddelelse:3f4bbcd4$0$24656$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

det

er

jeg

danske

I det boligselskab, jeg bor i, fik vi web speed (Internet via kabel-TV)for et par år siden (jeg har ikke tilmeldt mig endnu) og der var forstyrrelser på div. kanaler, nogle steder, dog ikke hos mig. TDC som er lev. har sikkert med held fået styr på det, for jeg har ikke hørt noget meget længe. Så når du har et problem, så ved TDC helt sikkert hvad der skal til.

Held og lykke

Ejvind

Reply to
EA 2730

Ja, det viser sig at signalet ind åbenbart er for svagt - så de sender en tekniker mhp at skrue op for spændingen. Tak for hjælpen.

Torben

"EA 2730" skrev i en meddelelse news:aeT2b.5199$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Problemet

hørt