Kabel

Hej.

Jeg skal bruge et nyt strøm kabel på ca. 4 m. til en beolab 6000 hvor kan
jeg købe sådan et ??

det en alm. standart ledning med et alm. han stik i den ene ende og
hunstikket er sådan et flad et med 2 runde huller som man bruger i mange
radioer.

håber at i forstår

--
Venlig Hilsen

DT

Re: Kabel
der hvor du har købt højttaleren vel...?

Rasmus
Re: Kabel
Ja men det er hos en B&O Forhandler og han vil have 400 for sådan et
kabel..... lidt dyr mener jeg

Re: Kabel
det følger da med når man køber højttalere...

Rasmus
Re: Kabel
klaphat der følger kun et 2,5 m. kabel med

Re: Kabel
Hej Mads

Den eneste klaphat her er vidst ham der køber B&O
højttalere og er så stor en fattigrøv at han ikke vil betale
sølle 400 kr. for et originalt kabel.

Re: Kabel
Det kabel som jeg kan få hos forhandleren er ikke mere originalt end dig men
jeg har fundet et på 5 m til 95 kr.

Så jeg siger mange tak til dem som hjalp mig.

DT

Re: Kabel

Der er ingen undskyldning for ikke at skrive ordentligt til andre mennesker.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Kabel

Du kan regne med at jeg er en original, min slags findes der
kun en af, ingen billige kopier her.

Ja det er da godt at alle ikke er lige så asocial som du selv er.

OT, men, var Re: Kabel

En liten språkkomentar:

I setningen:
 > Ja det er da godt at alle ikke er lige så asocial som du selv er.:

"alle ikke er lige så asocial"
Alle = subjekt
er = predikat

ikke hører til er, altså: ikke er.

omformer vi setningen til:
"ikke alle er", blir det tydelig at ikke hører til "alle", altså: bare
noen er - -.

Den første setningen tolker jeg som ekvivalent med:

"ingen er like asosial - - "

Er det bare jeg som har denne språkforståelsen, eller er den utbrett
også i Danmark (også).

HM

Re: OT, men, var Re: Kabel

Det gør ingen forskel for forståelsen om "ikke" er før, eller efter "alle".
:-|

Ikke på dansk ihvertfald.

Orla Pedersen
Re: OT, men, var Re: Kabel
Hej Harald

Må jeg ikke anbefale dig at bruge dk.sprog til den slags ?

Mvh Max

Re: OT, men, var Re: Kabel

Selvsakt kan du det.
Jeg valgte denne gruppen for å nå en gruppen mennesker der jeg synes
problemet er mer aktuellt. Korekt språkbruk er ikke det samme som
aktuellt språkbruk. Derfor.

HM

Re: Kabel

Det hedder et euro-netstik med 8 tals hunstik ;o)
Men om det fåes i 4 meter er jeg i vildrede med

her som hvid 1.5 m
http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID29%260

her i sort til en tier
http://www.pc-elektronik.dk/shop /

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Kabel

Loddekoble, kabel og krympeflex kan forlænge dit kabel til præcist den
længde du ønsker (og farve på ledning).

Alternativt er der B&O forhandleren. Han tager samme overpris for
strømledningen som han har gjort for højttaleren.

Re: Kabel

Det forslag bryder jeg mig ikke om.
Vi taler om en netledning, som er dobbeltisoleret og godkend med den
isolering.

Re: Kabel

Det virker.

Derfor tager man et stykke lidt tykkere krympeflex og trækker det over
den fine samling. Så har du dobbeltisolering (brug evt det med lim i).
Er der da problemer emd godkendelsen af en eneltisoleret ledning ?

Man kunne samle det i en smalemuffe, det er ganske lovligt.

Alternativt spenderer man 400 kr på en ledning fra B&O butikken.....

Re: Kabel

Det er muligt, men der er også en parameter, der hedder sikkerhed.

Samlingen bliver meget stiv, så der er ingen tvivl om hvor "isoleringen"
knækker. Netop derfor er ledningen forsynet med fleksibel isolering, der kan
tåle at blive bøjet.

Netledninger skal være dobbeltisoleret.

Er du sikker på at den er det, når samlingen ikke sker i en dåse (eller inde
i apparater)?
Der skal ikke mange små pilfingre til for at stikke en metalgenstand ind på
de strømførende skruer i samlemuffen.

Eller benytte en billig standard 1,8 meter ledning + en forlængerledning ;o)

Re: Kabel

Øh, knækker? Jeg går ud fra at ledningen ikke er en del af en aktivitet,
men ligger stille. Jeg kan da oplyse at det er den metode, vi bruger til
at reparere kabler til udendørs brug. Ganske vist lavspændingskabler men
slidstyrken er yderst tilfreddstilende, og med de flextyper med lim i er
det aldeles vandtæt. Jeg har aldrig observeret brud i forbindelse med
hverken kulde eller andre påvirkninger.

Bo //

Re: Kabel

Vi må gå ud fra at der ikke er tale om en fast installation, da blød
netledning ikke må bruges til faste installationer.
Selv om kablet "ligger stille" bevæger det sig hver gang man f.eks.
støvsuger eller hiver stikproppen ud for at bruge stikkontakten til noget
andet. Hvad sker der i øvrigt med samlingen, hvis man snubler i
netledningen?

Jeg bruger da også selv krympeflex til lavspænding (og har observeret hvor
en blød lednings svage punkt er efter sådan en reparation), men her taler vi
om netspænding, som kan være farlig hvis isoleringen mangler.

Site Timeline