køleskabsmetoden

Mit trådløse tastatur holdt pludselig op med at virke efter 3 års fejlfri
funktion.

Jeg pillede batterierne ud og satte dem i efter en time - det hjalp ikke.

Så smed jeg tasturet i køleskabet i ca. 3 timer og så virkede det pludselig
igen (foreløbig i et par dage, jeg skriver på det nu.)

Er der en bestemt slags komponenter der helbredes af kulde? (jeg spørger
mest af nysgerrrighed...)

Anders

Re: køleskabsmetoden
pludselig

Hvor for i alverden ., smed du det i køleskabet ???

~~Frank .,

Re: køleskabsmetoden

Fordi jeg engang hørte om en der kurerede en computer på samme måde (den
kunne ikke boote) Og fordi halvledere generelt er påvirkelige af
temperatur.

Det mærkelige er at tastaturet nu virker fejlfrit igen ved stuetemperatur.
Spørgsmålet er hvor længe...

Re: køleskabsmetoden

Kan du ikke bare smide det i køleskabet hver nat ? :)

Re: køleskabsmetoden

Nej, næste gang tastaturet svigter bliver det skiftet ud.

Men hvis jeg engang står med noget andet IT-elektronik der pludselig ikke
virker, tror jeg nok det ryger forsøgsvis i køleskabet.

Re: køleskabsmetoden

Det er også een af de sikreste metoder til at sikre kondens fugt i
grejet på.

Bo //

Re: køleskabsmetoden

Først når at Du tager tingene ud igen  :-)  Et køleskab er et meget tørt
miljø, prøv at efterlade en ost uden indpakning.

mvh
Orla

Re: køleskabsmetoden

Ja, det ved jeg. Men er det først afkølet, er der jo en chance for at
Anders tager det ud igen for at bruge det.

Bo //

Re: køleskabsmetoden

Kunne han så ikke bare installere et af de såkaldte "fjernskriveborde" i
køleskabet også skrive ved det ? ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: køleskabsmetoden

Nu udarter det:

Mener du et bord til en fjernskriver?
eller et bord til en køkkenskriver?

Bo //
-mere øl :-)

Re: køleskabsmetoden

Næ, jeg tænkte nu mere på noget ligende:
http://www.google.com/search?hl=en&q=fjernskrivebord

Evetuelt kan han da bare fjerne skrivebordet, og anbringe keyboardet
udendørs, med de temperature burde keyboardet da kunne holdes koldt nok.

Faldskærmen kan klistres op på et vindue med gaffatape, og dermed kan han
problemfrit skrive digte i det fri, med god chance for at de rimer ;-)
Samtidigt er der ingen risiko for at computeren fryser.

Nårh ja dem var der jo ikke plads til i køleskabet, efter at keyboardet og
skrivebordet røg derind.

Mvh. Uffe Ravn

Re: køleskabsmetoden

Dårlig lodning?

Måske kan en omlodning klare det?

Eller slå det helt ihjel, alt efter dine evner :-)

Leif

Re: køleskabsmetoden

Folk smider også batterier i fryseren for at genoplive dem....de hårde
hvidevarer ser ud som om de er elektroniknørdens bedste venner :)

Re: køleskabsmetoden

Cool ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline