Køleskabsmagneter på mikroovn

Må man sætte køleskabsmagneter på en mikroovn?
Min mikroovn er indrettet med al tenikken i højre side, og på denne side
af ovnen vil jeg gerne sætte nogle køleskabsmagneter.
Går det an? Vil ovnen tage skade i det korte eller lange løb?

Mvh
Ulrik

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn

Med mikroovn mener du vel mikrobølgeovn.
Det ville være underligt om en mikrobølgeovn ikke kunne tåle magnetisme på
ydersiden eftersom teknikken i en sådan er pakket ind i en kasse der er
konstrueret til at holde magnetisk stråling inde.

Tomas

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn
Hej!

Kan den så, på sigt, ikke "tømme" magneterne?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn

Om en magnetron kan virke som afmagnetiseringsapparat gad jeg da godt
vide, men om man kan afmagnetisere permanente magneter med sådan et burde
du vel vide bedre end nogen anden.

Tomas

ps. Hvad er "på sigt", kort eller lang tid (sigt)?

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn
Hej Tomas

Tror jeg holder mine jokes til andre fora. Herinde forstår folk dem
ihvertfald ikke ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn

Jeg må erkende at min viden om magnetisme er meget begrænset.

Tomas

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn

Hvad siger brugsanvisningen ?

Kassen er vel af metal. Stråler magnetisme gennem metal?

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn

Det afhænger af metallet.

Jesper Poulsen

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn

her er mit lille bidrag.
Hvis microovnen er af aluminium eller plast sE5% er det ikke let at fE5%
magneterne til at hE6%nge :) sE5% jeg antager kassen er af jern ,og at
kassen er sE5%dan nogenlunde en lukket kasse.
NE5%r en magnet sE6%ttes pE5% denne kasse, vil feltet lF8%be i jernkassen ,=
 og
ikke ind gennem jernet ,da modstanden mod magnetlinierne er meget
mindre i jernet. sE5%ledes kommer der ikke magnetlinier ind igennem .
KF8%leskabsmagneter er sE5% svage magneter at de ikke kan gF8%re fortrE6%d
sammenlignet med magnetronen
Alex

Re: Køleskabsmagneter på mikroovn
Hej Alex

Du skal passe på mine, de giver en tømmerlus hvis man ikke
ser sig for :)