Køleskab......

Hejsa i Gruppen,

Beklager hvis jeg er gået forkert - så evt. et tip om hvor jeg skal hen i
stedet?!

Mit køleskab strejker - ingen kulde.

Jeg antager to muligheder
1. kompressoren er død = smid skidtet væk og køb et nyt
2. termostaten er død = udskift denne

Problemet er, at jeg ikke lige kan regne ud hvad der er hvad - eller hvordan
jeg "kortslutter" termostaten, så jeg kan se, om kompressoren går i gang.

Nogen idéer, vejledning e.a. evt. sites på nettet.

Kan nævne, at det er et Vestfrost KS 385, omkring 10 år gammelt.

vh
Michael

Re: Køleskab......
dk.teknik.el

hvordan

Re: Køleskab......
Hejsa

Og du bør en lille tur omkring

FUT: dk.admin.netikette hvilket er forklaret her
http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

/Hauge

Re: Køleskab......

Uheldigvis faldt Michael Hansen over tastaturet og skrev derved
følgende:

kompressoren

Det første du gør er naturligvis at måle, om der er spænding til
kompressoren. Er det ikke det, så er det sikkert termostaten..

Alternativt kan du sætte spænding direkte på kompressoren,

Men mon det er noget, du selv bør rode med, når du ikke selv er i
stand til at regne ud, hvad du skal gøre?

Claus

Site Timeline