Køleplade til Luxeon Star 1 og 3 W

Jeg skal igang med at lave lidt projekter med nogle luxeon led's, men
nu bliver de jo meget varme og skal vidst ogsE5% helst monteres pE5% en
kF8%leplade eller lignende.

SE5% mit spF8%rgsmE5%l er om der er nogle der kender nogle smE5% kF8%leplad=
er
det evt passer dertil og hvor de kan kF8%bes.

For de skulle jo nF8%dig brE6%nde af for mig.

Re: Køleplade til Luxeon Star 1 og 3 W

Hej

Jeg skal igang med at lave lidt projekter med nogle luxeon led's, men
nu bliver de jo meget varme og skal vidst også helst monteres på en
køleplade eller lignende.

Så mit spørgsmål er om der er nogle der kender nogle små køleplader
det evt passer dertil og hvor de kan købes.

For de skulle jo nødig brænde af for mig.

Afbrændt diode pære?
F.eks. sådan en model.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr60%21&n10 %

Den består af et køleelement og er nem at skille ad.
--
MVH.
Finni

Re: Køleplade til Luxeon Star 1 og 3 W

jeg har to stk 3watt pE5% en kF8%leplade ca 8 cm i diameter ..kF8%lepladen
er en aluminiums plade pE5% 5 mm tykkelse.
kF8%lepladen sidder inden i en herstal pendel og fE5%r faktisk ingen
ventilation ,
kF8%lepladen har ikke forbindelse til pendel ,sE5% der er kun varm luft
til kF8%ling.
pE5% samme kF8%leplade sidder en LM317 som tager resten af tabet fra 12
volt ..den har kF8%rt dagligt et par timer til fem i et halvt E5%r..
den bliver alt for varm.. ca 80 grader pE5% kF8%lepladen men ikke defekte
led endnu.
alex

Re: Køleplade til Luxeon Star 1 og 3 W

Jeg er nu ogsE5% lidt spE6%ndt pE5% hvor varme de bliver.
Jeg sE5% sE5% bare kF8%bt nogle deciderede controlere til 1 og 3 W Dioder
1 W Driver
http://cgi.ebay.com/High-Power-1W-LED-Driver-MBI6651-PWM-DIM-Luxeon-LED-/25 =
0786357021?pt3D%LH_DefaultDomain_0&hash3D%item3a64081f1d#ht_6637wt_958
3 W Driver
http://cgi.ebay.com/3w-LED-Driver-MBI6651-based-Luxeon-White-Green-Blue-/35 =
0446683455?pt3D%LH_DefaultDomain_0&hash3D%item519840053f#ht_4813wt_958

SE5% hE5%ber det gF8%r det lidt mere stabilt og sikkert at drive.

SE5% kan jeg koncentrere mig om at programmere PWM Styringen.

Re: Køleplade til Luxeon Star 1 og 3 W

Denne vare findes vidst ikke.

Jeg tror jeg prF8%ver at bestille fF8%lgende
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item3D%200587285850&ssPageNam =
e3D%STRK:MEWNX:IT
16$ for 20 Stk det tror jeg vidst ikke man kan sige noget til.

SE5% mE5% jeg hE5%be de kF8%ler nok.

Site Timeline