Køleplade design?

Hej Gruppe!

Er der nogen der kender noget (gratis eller billigt! ;-) software der kan
give mig et en ide om "optimalt køleplade design"? Jeg mangler noget alá
http://www.frigprim.com/online/forcedconv_heatsink.html - men som kan tage
højde for "bypass" (dvs. at luften vælger ikke at gå ned mellem ribberne).
Jeg har kun en vag idé om, hvor tæt en køleplade må være ved de ca 200LFM /
6-7mm dybde, jeg har at gøre godt med...

Godt nytår!
 /Anders

Re: Køleplade design?
Hej Anders,

Ikke lige et stykke software (det kan du jo selv skrive efterfølgende), men
et link jeg lige faldt over:

<URL:http://www.coolingzone.com/Guest/News/NL_MAY_2001/Cathy/May_cb_
2001.html>

Der er både en artikel og et link til en "Fin Effiency Calculator" samt
referencer til tidligere artikler om emnet (går ud fra at de kan findes i
deres bibliotek, men her ikke prøvet).

--
Venlig hilsen,
Søren