købe aluminiumsplade ?

Hvor kan man som privat person købe aluminiumsplader til at lave nogen
køleprofiler ??

jeg tænker på at skulle bruge ca. 200*500mm plade som er 10mm tyk

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: købe aluminiumsplade ?

Af nysgerrighed - hvordan havde du forestillet dig at bearbejde pladen -
og hvordan skal den se ud når den er færdig ? Vil det ikke være lettere
at købe en færdig fætter ?

Jørn

Re: købe aluminiumsplade ?

men div. værktøj på min fars værksted.

Jeg ved det ikke kan købes som et færdig produkt og tror det er alt for dyrt
at få nogen til at lave det for mig, samt jeg syndes det kunne være et lille
sjovt projekt at lave.... mangler bare et sted at kunne købe en alu plade.

Thomas

Re: købe aluminiumsplade ?
Hej Thomas

Det var noget tyk plade, du er klar over at ved køleplader er det
arealet, ikke vægten der tæller.

Men ellers prøv at kontakte

http://www.tibnor.dk

og hør om de ikke vil sælge dig en stump, bemærk at de har en stumpe-
liste hvor man jo spare udskæringen hvis man kan finde noget man kan
bruge. Vær opærksom på at aluminium er blevet dyrt efterhånden, kilo
prisen er ganske urimelig nu om stunder, bliv ikke forbavset over priser
der ligger over 80kr/kg..

Re: købe aluminiumsplade ?

ja, men det er fordi jeg skal fræse/fille en del i dem for at de kan passe.
men det kan være jeg måske kan klar mig med 8mm når jeg har målet efter

Ser godt ud og jeg tror fint at jeg kan klare mig med en af dem fra deres
stumpliste

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: købe aluminiumsplade ?
Hej Thomas

Pokkers til arbejde, der findes altså en del store køleplader på
markedet man kan save af osv. Måske kan man finde noget
hvis du fortæller lidt mere præcis hvad du skal bruge.

Re: købe aluminiumsplade ?

Jeg har lavet noget af den med nogen køleplader som jeg hade i stor
størrelser.

Der hvor jeg skal bruge den tykke plade er der nogen store chips hvor højde
forskælden er ca 5-6mm, men hvis jeg laver det som jeg har planlagt det så
er det kun et par steder hvor jeg skal lave en fordybning på 5-6mm og ca.
2cm i breden...

Men jeg går nok efter bruge lidt tynder plade også skal jeg lave mindre
endnu..

Men tak for tilbud, prøver først selv.

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: købe aluminiumsplade ?

Enhver virksomhed der arbejder med aluplader, hvor de har en
skrotcontainer.

10mm tykt ?

Det er edemanme svært at bukke til en køleplade. I tiderned godmorgen,
da jeg gik på EFG, lavede vi en strømforsyning, hvor vi selv skulle lave
kabinet og køleplade. Det var af 2mm alu.

Re: købe aluminiumsplade ?

Det kunne jo være der skulle fræses spor i, og ikke bukkes ;)

/HH

Re: købe aluminiumsplade ?

Ja der skal fræse nogen spor for at de kommer til at passe og det er der for
de skal være så tykke

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: købe aluminiumsplade ?

Er det ikke lettere at sammensætte det af tyndere plader ?

Re: købe aluminiumsplade ?

Har overvejet om det ikke skulle være sådan jeg gøre fordi så tror jeg at
jeg skal lave mindre end hvis det er en tyk plade.

tak for forslaget

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: købe aluminiumsplade ?

Chr. Fode ude på Drejervej 25, sælger og klipper i aluminium, jeg husker
bare ikke hvor højt de går op i tykkelsen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: købe aluminiumsplade ?

Lyder godt jeg vil prøve at snakke med dem.

Thomas Bøjstrup Johansen

Re: købe aluminiumsplade ?

Det er strømskinner. Et tavleverksted? Et el.verk? En vindmøllefabrikk?

HM

Re: købe aluminiumsplade ?

Dørk-plade til skibe??

/C

Re: købe aluminiumsplade ?

Ikke i aluminium i den tykkelse. Og en dørkplade har også det der
anti-skrid mønster.

Re: købe aluminiumsplade ?

Tykkelsen: jo

Legering, der er ens med 'normale' køleprofiler: nej

Skridmønster: ja, men kun på den ene side...

/C

Site Timeline