køb af skilletrafoer - Page 2

Re: køb af skilletrafoer

er

Nu spørger jeg lige dumt;

En trefaset trafo?

Jeg har set mange 2 fasede trafoer, eller rettere sagt, transformatore
beregenet til 400V,men hvordan fungere en trefaset?

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer
der er et fint billede på http://www.otf.no/ ca. midt i..

/carsten

Re: køb af skilletrafoer

Ja, ved nærmere eftertanke har jeg da også set flere af dem, men jeg har
simpelt hen ikke fantasi til at se hvordan den virker.

Hvad er pointen ved at lave en trefaset trafo? Skal den ikke bare ses som 3
enkelstående transformatorer, hvor man har sparet lidt jern til
"tværbjælkerne"

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer
Hej Uffe

3

Prøv at tænke på rippelen fra en 3-faset trafo, der skal næsten ikke
lytter på for at få en god udglatning.

Mvh Max

Re: køb af skilletrafoer

som

Jo det princip kender jeg godt, men det kunne jo også være løst med 3
enkelstående transformatore.

For en del år siden tænkte jeg at man burde have en effektforstærker med en
trefaset strømforsyning, for så var da der strøm nok hele tiden.

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer
Hej Uffe

Hvorfor lave 3 når man kan nøjes med 1 ?

en

Har set en del forstærkere med det design, det var valgt både ud fra
fordelen med rippelen og den øgede effekt der kan leveres.

Mvh Max

Re: køb af skilletrafoer

...vis mig en trefaset ringkernetrafo ?

Bo //

Re: køb af skilletrafoer
Hej Bo

Det behøver jeg jo ikke, du kender jo selv svaret.