køb af skilletrafoer

Ville lige høre hvor i vil købe skilletrafoer henne??
Det ska være en 1:1 eller hvordan det nu skrives. 220v ind og 220v ud
Ska bruge 2 på 1-2a og 2 på min 20ma men ik alt for meget over men vil
heller ik gi alt for meget for sådan nogen

hilsen klaus

Re: køb af skilletrafoer

Jeg syntes det er for dyrt at købe en rigtig skilletrafo
de skilletrafoer jeg har på mit værksted har jeg
lavet med 2 ens transformator sekundær mod sekundær
så har du en 220 v ind 220v ud skilletrafo ,det er langt billiger
ja det kan faktisk være gratis hvis du har en god genbrugs station :o)

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Jeg har en 30KVA  skilletrafo stående ( 2 stk sekundær a' 110V ).. Den er
din for kobberprisen, hvis du da ellers kan løfte den :-)

/peter

Re: køb af skilletrafoer
den er sku nok lidt for stor men har skaffet de 2 største :-)

hilsen klaus

Re: køb af skilletrafoer

*savle*

Hvor stor er sådant et bæst for øvrigt?

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer

er

Den er indbygget i en stålkasse der er på størrelse med en alm. vaskemaskine
og er nemmest at flytte med en gaffeltruck :-).

Jeg har en 5KVA jeg tuskede hos Ole Geisler for et par år siden, det er mere
end rigeligt til mit behov, såeh.. den store kan hentes for kobberprisen
hvis du selv kan læsse..

/peter

Re: køb af skilletrafoer

Råvarenoteringen for kobber er i dag 349.34 Euro/100kg, svarende til ca
26kr/kg.

-bare en oplysning...

Bo //

Re: køb af skilletrafoer

vaskemaskine

Dejlig handy størrelse ;-)

mere

Hmm. vi bød vist begge på den dengang, jeg var bare mere nærig end dig ;-)

Hmm. en transformator i
vaskemaskinestørrelse.....................................................ne
j jeg er bange for at den bliver for stor at danse med.

Hvor lille en sikring har du kunnet starte den på?

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer

Det lyder rigtigt... Jeg var til gengæld på en større safari for at finde ud
til Ole... Når han siger at han bor lidt uden for byen, så mener han det sgu
:-)

vaskemaskinestørrelse.....................................................ne

Er du pivet? :-D

32 ampere gammeldaws ( har ikke prøvet på automatsikring )

Hvornår kommer du og henter?

/peter

Re: køb af skilletrafoer

vaskemaskinestørrelse.....................................................ne

Ja, tingene må helst ikke være større eller tungere, end at jeg kan
transportere dem på en sækkevogn.

Det er da fint klaret, når man tænker på at trafoen kan håndtere 130A

Hvad vejer den, og hvor i verden står den?

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer

Vil tippe på 2-300 kg... Står i nærheden af 9000

send mail: snipped-for-privacy@gmail.com

/p

Re: køb af skilletrafoer

Mail afsendt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer

-så er der sq langt hvis du skal hente den på en sækkevogn...

Bo //

Re: køb af skilletrafoer

Doh!

Sækkevognen kan ligge ved siden af transformatoren, på traileren, som hænger
på jydekrogen af det jeg indimellem kalder en bil.

Mvh. Uffe Ravn

Re: køb af skilletrafoer

Fra en, der bor i "jydekrogland" så er en jydekrog monteret på bilen
således, at man kan hægte en trailer på. Skægt nok, fredag efer kl. ½3 så er
næsten 8 ud af 10 på vejen med en trailer.
Karsten H. Jensen

Re: køb af skilletrafoer

30kVA er vel en 3 faset djævel ?

Bo //

Re: køb af skilletrafoer

er

Nix, enkeltfase.. Den har været brugt til noget lydgrej i et studie i UK

/peter

Re: køb af skilletrafoer

hmmm... 125Amp sikring. Det er ikke i min husholdningsinstalletion den
slags findes.

Knækker den ikke en alm 10Amp sikring alene ved inrush strømmen ?

Bo //

Re: køb af skilletrafoer

Den udløser ihvertfald en 16Amp automatsikring..

Hvad dælen skulle man da også bruge en 30KVA skilletrafo til hjemme i stuen?

Du kunne nok bikse noget softstart sammen, men det er nok nemmere at finde
en mindre trafo..

/peter

Re: køb af skilletrafoer

send den til smelteren...