Køb af PLC

Er der nogle der ved hvor man kan købe en billig PLC, omkring københavn?
hvad ligger priserne på, på sådan en?
Og er der nogle der et link til en dansk side som forhandler dem?

/Mark

Re: Køb af PLC
Ny/brugt?
Hvad skal den kunne?
Skal du kunne interface opad, og hvordan?

/Nygaard

Re: Køb af PLC

http://www.danbit.dk/produkter/0723.phtml

Bo //

Re: Køb af PLC

Det var fa....  smart og så til den pris
/Carsten

Re: Køb af PLC

Mere det de ikke nu til dags
--
*** Calle ***

Re: Køb af PLC

-Calle, du plejer at kunne formulere dig.. hvad er gået galt??

Bo //

Re: Køb af PLC
der smuttede ordet "koster" efter mere, hvorfor ved jeg ikke
--
*** Calle ***

Re: Køb af PLC

Hvad skal du bruge, antal ind- og udgange, har du brug for analog ind/ud,
hvilke signaltyper.

Jeg går ud fra at du kun skal bruge meget simple programmer, hvis du skal
bruge komplicere´de programmer ville du vide hvilke fabrikater og typer der
er aktuelle.

Hilsen Aksel

Re: Køb af PLC

Der er ikke de store krav, og ja porgrammerne er bare nogle simple
programmer der skal køres i den..
jeg skal bare bruge den til at lege med, så det er ren og skær bare til
noget hobby.
så den behøver ikke så mange ind og udgange, ikke mere end 5-10 ind/udgange,
hvis man kan så sådan en lille en.

Hilsen
Mark

Re: Køb af PLC

Jeg købte et 'PLC starterkit' hos Brodersen for et par år siden. Jeg
husker ikke prisen, men det var et godt tilbud med software, kabel og
manual.

Den hedder IDEC FC4A-C24R2 "MicroSmart", har 14 indgange og 10
udgange, og kan udvides med diverse tilbehør.

 http://www.brodersen.dk /

--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Never try this stunt on your own PC.

Re: Køb af PLC

kanon takker for linket :o)

der mangler bare priser, men det kan så ringe om..
Din PLC står desværre ikke derinde mere, kan du huske hvor meget du gav for
den?

/Mark

Re: Køb af PLC

Jeg fandt lige en gammel lønseddel hvor der var trukket 3266,- for
nævnte PLC incl. ur/dato modul, software og kabel.

Og det er tre år siden jeg købte den.
--
Jens   OZ2JP   www.oz2jp.dk
Yeah, I love cats too...you wanna trade recipes??

Re: Køb af PLC

Før du undersøker videre, bør du sette deg ned og notere ned hva PLSen din
skal mestre: Hvor mange innganger, utganger, analoginn / utganger, eventuell
komunikasjon til eksterne (hjemmelagete) enheteter.

Når du skal vurdere prisen, så husk på å ta med deg alt du trenger for å få
anlegget i drift:

PLS
Eventuell 24V spenningsforsyning
Programeringskabel
Software
Eventuelle diaplay.

De aller fleste PLSer arbeider på 24V, og du trenger overganger fra 24V til
230V, vanligvis rele, og så masser av rekkeklemmer.

PLSen skal ha plass i et skap, og skapet med alt tilbehøret og tilhørende
kabling har også sin pris.

Samlet sett kommer du kanskje fram til at selve PLSprisen er marginal i
forhold til resten.

Selv har jeg valgt samme typen som sønnen min valgte å bruke i
arbeidssammenheng, og som han også valgte å bruke privat.

Forsøk å google på "scneider + tvido"

HM

Site Timeline