Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Hejsa

Jeg overvejer at købe en ny trådløs telefon til huset. Bla med visnummer funktionalitet mv. Tyskland har vist nogle gode priser, men er der forhold jeg skal være opmærksom på ved online køb i Tyskland ?

Mvh Jakob

Reply to
.:J:.

Så bliver du dælme skuffet, for tysk vis-nummer virker ikke i Danmark....

mvh

Andreas M. Hansen

Reply to
Andreas M. Hansen

Nåå jo forresten, er der nogen der har gode forslag til gode trådløse dect telefoner ?

mvh jakob

Reply to
.:J:.

Hej Jakob

Prøv dk.teknik.telefoni

Hvorfor skulle det ikke virke?

Har en Siemens Micro 4110, den kan da fint vise nummer

Men ellers af telefoner kan jeg anbefale Siemens SL 100 og andre steder kalder de den vidst også SL1

"Andreas M. Hansen" skrev i en meddelelse news:431f404b$0$84035$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Kim M Jørgensen

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:431fd20b$0$162$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Fordi der findes 2 forskellige systemer til nummervisning. TDC har som et af de ganske få lande i verden valgt at overfører nummeret med DTMF-toner, hvor næsten alle andre lande anvender FSK.

Reply to
Allan Soerensen

Emnet har jo ikke så meget med elektronik at gøre (ud over at der er gemt et par chips inde i apparatet).

Men jo: jeg har brugt Siemens og Philips DECT de sidste 9 år. Siemens telefonerne holder længere og til mere. De bruger standard AA eller AAA batterier, og det er en god ide, så man ikke står om 5-6 år og ikke kan få eet eller andet specielt designer batteri. Batterierne lever efter min erfaring ca 3-4 år.

Vis nummer virker fint her, men det er sikkert fordi jeg har en IDSN/DECT "maskine". I øvrigt bruger jeg et bluetooth headset sammen med det.

Bo Bjerre skriver:

Enig

_Dybt_ uenig

Og lidt til

Klaus (med to stks 3010micro, hvoraf den ene har fået nyt batteri efter 5 år)

Hej Bo

Efter 3-4 år smider man dem da ud og køber et nyt sæt.

Max skriver:

Er du da sinds... ?

Så længe der ikke findes et fornuftigt alternativ til en 3010 micro kan jeg godt købe et batteri til 200 kr...

Hej Klaus

Rolig nu, det er kun en telefon, ikke et familiemedlem.

Max skriver:

Netop en brugsgenstand. Men så længe at "afløseren" er større, tungere og har mindre taster, beholder jeg den gamle...

    Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
        Døde onsdag den 7/9-2005 efter 2½ dages oppetid.

så kan man kun købe telefon er i dk ?

Reply to
.:J:.