Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Hejsa

Jeg overvejer at købe en ny trådløs telefon til huset. Bla med visnummer
funktionalitet mv. Tyskland har vist nogle gode priser, men er der forhold
jeg skal være opmærksom på ved online køb i Tyskland ?

Mvh
Jakob

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Så bliver du dælme skuffet, for tysk vis-nummer virker ikke i Danmark....

mvh

Andreas M. Hansen

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?
Hvorfor skulle det ikke virke?

Har en Siemens Micro 4110, den kan da fint vise nummer

Men ellers af telefoner kan jeg anbefale Siemens SL 100 og andre steder
kalder de den vidst også SL1

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Fordi der findes 2 forskellige systemer til nummervisning.
TDC har som et af de ganske få lande i verden valgt at overfører nummeret
med DTMF-toner, hvor næsten alle andre lande anvender FSK.

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

så kan man kun købe telefon er i dk ?

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Nåå jo forresten, er der nogen der har gode forslag til gode trådløse dect
telefoner ?

mvh
jakob

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Emnet har jo ikke så meget med elektronik at gøre (ud over at der er
gemt et par chips inde i apparatet).

Men jo: jeg har brugt Siemens og Philips DECT de sidste 9 år. Siemens
telefonerne holder længere og til mere. De bruger standard AA eller AAA
batterier, og det er en god ide, så man ikke står om 5-6 år og ikke kan
få eet eller andet specielt designer batteri. Batterierne lever efter
min erfaring ca 3-4 år.

Vis nummer virker fint her, men det er sikkert fordi jeg har en
IDSN/DECT "maskine". I øvrigt bruger jeg et bluetooth headset sammen med
det.

Bo //

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Enig

_Dybt_ uenig

Og lidt til

Klaus
(med to stks 3010micro, hvoraf den ene har fået nyt batteri efter 5
år)
Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?
Hej Bo

Efter 3-4 år smider man dem da ud og køber et nyt sæt.

Mvh Max

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Er du da sinds... ?

Så længe der ikke findes et fornuftigt alternativ til en 3010 micro
kan jeg godt købe et batteri til 200 kr...

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?
Hej Klaus

Rolig nu, det er kun en telefon, ikke et familiemedlem.

Mvh Max

Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?

Netop en brugsgenstand. Men så længe at "afløseren" er større, tungere
og har mindre taster, beholder jeg den gamle...

    Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
        Døde onsdag den 7/9-2005 efter 2½ dages oppetid.
Re: Køb af DECT telefon i tyskland eller ?
Hej Jakob

Prøv dk.teknik.telefoni