JVC TV (AV-28VM1EN)

Davs, jeg sidder her og forsøger at reppe sådan et tv, fejlen er sort
skærm, dog virker lyden og man se OSD menuer, de er dog udtværet

Nogen der har et par gode forslag?

Jeg mistænker selv TDA8350Q og måske TDA8366, men det ville være rart
med flere meninger

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)

minnet

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)

?

Hvad mener du lige?

Jeg har skiftet TDA8350Q og det hjalp lidt, nu er der da sne på
skærmen når man skifter kanal, men det bliver hurtigt sort igen

Hvad mangler jeg mon ?

De kloge folk siger der skulle sidde en lyt ved TDA'en men kan ikke
lige finde den.

Nogen der har en ide om hvor den sidder?

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Jeg kan se der er fint billede på når tv'et står i service menu,
billedet buer dog ind til begge sider, og noget af OSD skriften er
uden for selve billedet.

Kan det være en defekt lyt eller hvad skal jeg kigge efter?

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Tja, det lyder da som en øst-vest fejl. Kan skyldes flere ting alt afhængigt af
kredsløbet brugt hertil...

Har du mulighed for at poste et par billeder af kræets indre? Og evt. hvordan
billedet arter sig?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Mon, 02 May 2005 17:28:27 +0200, Kim Voss Schrader

Jeg har lagt et par billeder op på http://test.edesigns.dk/jvc/ jeg
beklager de ikke er i bedste kvalitet, men er taget med min mobil
telefon.

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Hmm, det ligner ø/v-fejl men jeg undrer mig dog lidt over at der er klippet lidt
af bogstaverne i højre side.

Og så kender jeg desværre ikke dette chassis så jeg kan guide dig nemt og
smertefrit :-(

Men du skal have fundet ø/v kredsløbet. Laves normalt med transistor + spole
eller en kreds af en art og en spole.

Skal sidde i nærheden af liniedelen, så kig evt. på den transistor på kølepladen
ud mod dig og undersøg alle små kredse (8-benede) i nærheden af linjetrafoen.
Slå dem op på Google...

Kan du finde noget?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Mon, 02 May 2005 20:52:35 +0200, Kim Voss Schrader

lidt
kølepladen

Ja der sidder en Vertical Del TDA8350Q, men det er vel ikke den du
mener ?

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Nope, du skal finde ø/v delen i tv'et (den del der korrigerer så billedet er
midt imellem pude- og tøndeformet.).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Mon, 02 May 2005 22:18:41 +0200, Kim Voss Schrader

Har du en ide om hvor den kan sidde ?

Og evt hvad der kan stå på den ?

Jeg behøver vel ikke sige jeg er lidt nybegynder til at reppe TV'er :)

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej

Det her er lige hvad jeg kan finde, og det eneste som ser ud til at ha
noget med E/W at gøre er den TDA8350Q

TDA 8395P ALIGNMENT FREE SECAM DECODER
TDA 4665 TV/VIDEO PROCESSOR 16PIN
TDA 8350Q DC COUPLED VERTICAL DEFLECTION E/W CORRECTION SQP13
TDA 8366N3 ONE CHIP MULTISTANDARD 12 C-BU = TDA8366N2
2SB941A Silicon PNP Epitaxial Planar Type ( For Low-frequency Power
Amplification )
BU2508AX Silicon Diffused Power Transistor
AN7808F  3-pin Positive Output Voltage Regulator (1A Type)
AN7805F  3-pin Positive Output Voltage Regulator (1A Type)
8941a ?
SE135 SMPS

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Ø/V kan også godt være lavet med 8350'en i sjældne tilfælde (har jeg oplevet
engang i en Grundig), men det normale er at det sker et andet sted...

Hmm, så er det nok lavet diskret istedet. Kig omkring højspændingstrafoen (den
store med sutten på billedrøret) og se om du kan finde en køleplademonteret
transistor (i TO-220 hus a lá 'BD243') som har elektrisk forbindelse til en
relativt stor spole.

Hvad med den transistor på kølepladen ud mod bagenden af chassiet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Tue, 03 May 2005 16:48:24 +0200, Kim Voss Schrader

Hej.

De 5 der sidder på køleplader er:
<----------------
an5275 684
tda8350q
bu2508ax
b941a
4n60e
<----------------

De sidste er bare chips og ic'er der sidder rundt i tv'et.
<----------------
sd3sba60
tda8366
tda4665
tda8395p
77c3ndt cf72306
cf70200nv
tc4053bp
24c08 pc
m37221m6-066sp 703100
mc44603p fph9727
<----------------

Der sidder en spole ting ved siden af tda8350q den ser ud som den har
været meget varm

Den kan ses her:
http://test.edesigns.dk/jvc/spole.jpgmarkeret med en
stor rød cirkel.

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Det er en potentiel kandidat, selvom det også kan være linearitetsspolen... Hvad
  leder dens ben til?

Jeg prøver lige at finde et diagram til apparatet - det er skisme lidt svært at
dirigere via dine fotos (no offence :)).

Hvad er pos.nr. til denne spole?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Tue, 03 May 2005 18:37:23 +0200, Kim Voss Schrader

Hvad

Pos Nr ?

Jeg prøver lige at finde ud af hvad den har forbindelse til

Det ser ud som den har forbindelse til et ben på tda8350q kredsen

Men det er igennem flere andre komponeter.

Mvh
Ronni

PS:
Et diagram til et AV-25VM1EN skulle også passe.

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Ja, hvad hedder den i kredsløbet, eksempelvis L22.

Ok, jeg har nu fået fremskaffet et diagram. Det er transistor Q4G1 (sidder i
nærheden af TDA8350Q) som står for Ø/V korrektionen sammen med spolen L4G1.

Er det denne du mener ser brændt ud?

PS: I ovenstående pos.nr. kan det godt være G skal være et 6-tal istedet - det
er svært at se af diagrammet...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Wed, 04 May 2005 14:16:24 +0200, Kim Voss Schrader

Jeg har fundet Q461 den sidder lige ved siden af TDA8350Q, men kan
ikke finde L461(L4G1)

Den store spole der ser brændt ud har L521 så vidt som jeg kan se

Har du evt mulighed for at sende mig diagrammet på darkdk(a)gmail.com

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Wed, 04 May 2005 14:16:24 +0200, Kim Voss Schrader

Jeg har nu fundet både Q461 og L461

Q461 bliver ikke et problem at skifte, men L461 (Spolen) kan jeg intet
finde på

Der har sat et klistermærke på den, men det sidder der desværre ikke
mere.

Nogen gode forslag?

Mvh
Ronni

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
Hej!

Ok. Mål på transistoren (det er en alm. bipolær) med eksempelvis diodetester. Er
den ok?

Er spolen iorden? Skal nok op i nogle hundrede µHenry... Prøv evt. med en anden
af ca. samme udseende og se om det ændrer noget (du kan ikke ødelægge noget ved
denne operation).

Og kig selvfølgelig efter løse forbindelser og tegn på afbrændte modstande osv.

Jeg mailer dig diagrammet. Du skal have fat i en djvu billedviser for at kunne
se diagrammet. Der er ca. 15 sider ialt i een fil...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: JVC TV (AV-28VM1EN)
On Sat, 07 May 2005 20:39:32 +0200, Kim Voss Schrader

Er

Hej Kim

Jeg har modtaget diagrammet, men har kun 15 blanke sider

Spolen ligner en mini trafo af en slags.

Hvordan måler man lige µHenry ? (Mit billige multimeter har vist ikke
den funktion)

Som sagt jeg er ret newbie til det her, så hvis du har tid og lyst
ville det være perfekt med en lille newbie guide :)

Jeg er ikke helt sikker på hvordan man måler sådan en transistor,
eller hvad den skal måle ?

Mvh
Ronni

PS Mange tak for din hjælp indtil videre, rart der stadigt er flinke
mennesker :)

PPS: Er der evt en mulighed for jeg kan kontakte dig direkte, evt via
msn, icq, eller andet?

Site Timeline