Justering af bias-strøm i Beomaster 5000 receiver

Hej!

Hvordan justerer jeg bias-strømmen i en BeoMaster 5000? Har skiftet en
udgang og jeg tror fejlen var defekt bias-potmeter til at begynde med.
Plus at det skal justeres alligevel.

Ideer? Det har vel noget med hhv. TP101 og TP102 at gøre? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af bias-strøm i Beomaster 5000 receiver
On Sun, 28 Jun 2009 10:53:08 +0200, Kim Voss Schrader

Mål spændingsfald over en emittermodstand. Juster til du har 5-20mA -
kan ikke huske TP numre og har ikke diagram, men det er ikke kritisk.

Og BIAS pot var/er kendt for at slå outputs ihjel i disse kasser.

Re: Justering af bias-strøm i Beomaster 5 000 receiver
Hej!

Ok, prøver.

Burde jeg desværre nok have vidst (/indset). Især inden jeg skiftede
udgangen og fik samme fejl igen :-|

Men tak for hjælpen, prøver og ser hvad der sker.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af bias-strøm i Beomaster 5 000 receiver
Hej!

Den er justeret til 10mA i begge sider. Fejlen var ganske rigtigt
potmeteret. Begge er skiftet og den har spillet i nogle timer. Tak :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline