JTN - LT1170 Step-Up Konverter

Jeg har fundet en RM kerne, hvor der står "N48   400"

Betyder det at kernen har en AL på 400? Hvordan skal jeg vinkle den i
forhold til en med en AL på 250?

Hilsen Niels K. Dahl.

Re: JTN - LT1170 Step-Up Konverter
Hvor stor skal modstanden & kondensatoren være til "Snubber"-kredsen?
Kan jeg bruge min 1N5401 i denne kreds?

Re: JTN - LT1170 Step-Up Konverter
1N5401 er kun til 50Hz brug, som jeg tidligere har skrevet !
Et godt startpunkt kunne være en 1N4148, 100pF og 1k ohm, for det snupper
som Linear har skitseret.
De endelige verdier afhænger af print- og spole-layout, med mere.
Her kan kun et scope fortælle hvad der er godt nok.
Jørgen

Re: JTN - LT1170 Step-Up Konverter
Du kan godt bruge din 400 kerne.
Du finder blot noget tyndt materiale, måske avispapir eller silkepapir, til
at øge afstanden, imellem de 2 kerne halvdele.
Så jeg anbefaler at du vikler den, som jeg tidligere har anbefalet.
Hvilket materiale du anvender til at øge afstanden, er ikke afgørende.
Det viktigste er at spolens selvinduktion ender, i nerheden af det jeg
beskrev.
Iøvrigt er Siemens materiale N48 så godt som identisk med Philips 3f3, så
langt så godt.
Jørgen