JTAG USB-kabel

Hej,

Jeg sF8%ger et USB -> JTAG kabel som kan fungere sammen min Xilinx
software. Jeg har spurgt et par undervisere pE5% DTU, men jeg har ikke
fE5%et et entydigt svar om hvad jeg bF8%r vE6%lge.
Hvad gF8%r I her i gruppen?
Jeg har i forvejen et parallel-kabel, men da jeg ikke har nogen lpt-
port pE5% min nye computer - ja spF8%rg ikke hvorfor - mE5% jeg jo ty til
usb i stedet.
Mit budget er som en almindelig studerende, sE5% i fF8%rste omgang vil en
billig lF8%sning vil vE6%re at foretrE6%kke. Hvis det viser sig at sE5%dan
noget bare ER dyrt, betaler jeg gerne hvad det koster.

Jonas Jalling

Re: JTAG USB-kabel

Hvad med en "løs" parallelport, evt. i form af en USBadapter?
De plejer ikke at være så dyre.

--
Steen Suder
Re: JTAG USB-kabel

Hej Steen,

det var da en mulighed, men virker det? (stabilt)?

Jonas Jalling

Re: JTAG USB-kabel

Chancen for det kommer til at virker er nok lille.

Jeg undersøgte det for et par år siden, det eneste brugbare jeg kom frem til
var et pcmcia kort til 1000/1500kr´ca.
De billige der fås kan kun køre sammen med en printer da de ikke emulere en
rigtig printer port, men kommer ind i windows som en eller anden udskrift
port.

Kasper

Re: JTAG USB-kabel

Hej Kasper,

Jeg skal ikke bruge det i en bE6%rbar, men pE5% en Mac med windows. Det
skal derfor vE6%re usb. Eller firewire for den sags skyld, men det
regner jeg ikke med findes.
Forresten - fandt du ud af noget med de der RJ45 stil til
printmontage?

/Jonas

Re: JTAG USB-kabel

Hej Kasper,

Jeg skal ikke bruge det i en bærbar, men på en Mac med windows. Det
skal derfor være usb. Eller firewire for den sags skyld, men det
regner jeg ikke med findes.
Forresten - fandt du ud af noget med de der RJ45 stil til
printmontage?

Nej jeg har ikke undersøgt noget endnu, men må prøve det i morgen, jeg var
ikke sikker på hvor meget du mente det :)

Kasper

Re: JTAG USB-kabel

Jeg har fundet ud af noget.

kanjeg få din kontakt information hvis du ikke har givet rigtig mail adresse

Kasper

Re: JTAG USB-kabel

Jeg har både et parallel-III kabel og et USB interface. Begge fungerer
fint sammen med IMPACT. USB tingesten hedder "Platoform Cable USB". Jeg
mener jeg gav noget, der mide om 100$$ for det, men jeg skal gerne
spørge, hvis Du har interesse i det.

Jeg vidste ikke, at Du læser på DTU...

Bo //

Re: JTAG USB-kabel

Hej Bo,

Det lyder som en USB-dims jeg kan bruge og 100$ ligger bestemt inden
for mit budget. Du mE5% meget gerne finde lidt informationer til mig,
hvis det ikke er for besvE6%rligt.
Jeg har skam heller ikke lE6%st der hele tiden, men jeg vil gerne have
overbygning efter min praktik - Og sE5% synes jeg at der foregE5%r nogle
spE6%ndende ting pE5% DTU, som ikke sker pE5% mit tidligere uddannelsessted.

/Jonas

Re: JTAG USB-kabel

Inter er FOR besværligt, men lad det lige blive lyst i morgen, så skal
jeg kontakte rette vedkommende. Kan Du i memmeltiden maile et nummer, ja
kan kontakte DIg på ? (Bo-at-sarek-dot-dk)

Selv om jeg havde 25 års jubilæum sidste efterå, kommer jeg stadig på
"lærerværket", og følger lidt med i udviklingen.

Bo //

Re: JTAG USB-kabel
Hej Bo

Kan du ikke poste oplysninger til mig om det usb kabel.

René

Re: JTAG USB-kabel

Det er der ikke noget svært i, så det vil jeg gerne...

http://www.xilinx.com/bvdocs/publications/ds300.pdf

Ring til Silica, http://www.silica.com og tal med Anders. Husker ikke
efternavnet..

Bo //

Re: JTAG USB-kabel

http://www.xilinx.com/xlnx/xebiz/designResources/ip_product_details.jsp?key =
3D%HW-USB-G

199$ fra Avnet

-Lasse

Re: JTAG USB-kabel
Hej,

Jeg kan få et kabel til USB>"Printer stik" converter for ca 8$
(Det er ikke et LPT stik, men det "store" til printeren)

Det skulle virke fint, men ved ikke om det emulerer alle ting - da det er
noget kina noget.
Måske det kan bruges?

Det samme hvis du mangler en USB-RS232 converter - den virker 100%
da jeg selv har nogle stykker :-)

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: JTAG USB-kabel

Det næsten med garanti det der hedder centronics.

Tomas

Re: JTAG USB-kabel

Med garenti tror jeg ikke på det vil virke...
(Har prøvet et par typer for noget tid siden)

Kasper

Re: JTAG USB-kabel

Ditto her, og jeg havde enddda gjort mig umage med at finde et med et
25-polet d-sub stik istedet for centronics; men det var alligevel kun
en skummel printer-emulerings-driver til windows med. Magen til fup ;)

Jeg kunne bruge et pcmcia-kort istedet; men det er også ved at blive
et problem, for mange nye laptops har ikke pcmcia men et andet nyt
'smart' system :(

Heldigvis virker usb<->rs232/422/485 adapterne meget bedre!

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Re: JTAG USB-kabel
Hej,

Sikkeret ikke - specielt ikke JTAG pga delays osv.

Men har meget gode erfarninger med USB>RS232 RS485 osv..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Site Timeline