Joystik af tastatur.

Hejsa.

Jeg kunne godt tænke mig at bygge et joystik ud af et tastatur, det skal
bruges når jeg spiller gamle arcade(pacman, galaga om lignende
http://mame.lir.dk ) spil på computeren.

Men jeg mangler noget info om opbygningen af tastature, benforbindelser på
stik PS2, også den ældre type DIN Stik.

Nogen som kan hjælpe med nogle links til sider hvor jeg kan finde mere info
om det jeg søger.

MVH
Leo

---
Re: Joystik af tastatur.
Hej Leo
Jeg tror du kan finde de fleste stik typer her:   http://hwb.sunsite.dk /

Mvh
Toke

info

Re: Joystik af tastatur.

Ja :)
Tag en tur forbi http://www.beyondlogic.org/ et stykke nede på siden
er der lidt at læse. Jeg roder nemlig selv med et lille tasteturprojekt

Re: Joystik af tastatur.
Hej Leo,

Alt hvad du behøver er at forbinde de enkelte joy-kontakter over de
respektive taster på et (aflagt?) keyboard, så slipper du for at rode med
et ekstra keyboard og alt det snavs det medfører.

Du kan evt. sætte et D-Sub eller lignende stik på en af enderne af
tastaturet, så kan du tage joy-dimsen fra og bruge keyboardet alene hvis
behovet opstår.

--
Venlig hilsen,
Søren

Conrad har et joystik til montage over pil-tasterne på et AT-tastatur.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Joystik af tastatur.
Takker for info, idér og oplysninger, nu har jeg lidt at rode med.

---