JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

hej er der nogen der ligger inde med  JOSTYKIT byggesæt
eks. AF eller JK serien som man vil af med. (evt. def.)

 Mvh Jens

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

De er nok væk men jeg har AE-bogen.

Mvh. Steen.

Forøvrigt er de byggesæt noget skrammel efter min mening.

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

De plejede nu ikke at fejle noget, det var for det meste ham med loddekolben
der var problemet. Det kan selvfølgelig også være et meget stort problem,
men Jostykit-byggesættene fejlede generelt intet.

Mvh Hauge

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

..og var der endelig tvivlsspørgsmål, stod Jan Solberg på pinde for en
for at løse problemerne.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Nå, du var en af dem der ikke kunne hitte ud af det :)

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Problemet var ikke at de ikke virkede, det gjorde de jo altid.
Det jeg mente var lydkvaliteten i de forskellige konstruktioner. Selve print
og komponentdelen var fint nok.

Steen.

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien
Hej Steen

Ny var det jo langt fra alle byggesættene der handlede om lyd
og mange af dem der handlede om lyd var faktisk mere eller
mindre kopier af kommercielle produkter, så det var nok
standarden. Skal man bygge high-end må man selv igang
med det hele.

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Uhada, jeg forstår godt der er problemer med lydkvaliteten, der var jo
lysdæmpere og lysshow imellem byggesættene ;O)

Mvh Hauge

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

De var så alle medlemmer af AT-serien.
AF-serien, som Jens efterlyser, indeholdt audio-konstruktioner og de var
ganske rigtig ikke af HIFI-kvalitet (husker jeg byggede en "4-kanal HI-FI
stereo mixer". De billige op-amps susede lige så meget som en dag ved
Vesterhavet).

Jeg har bygget næsten alle sæt i AT-, JK-, NT- og MI-serierne, da jeg havde
en far der sogte Jostykit i 70-erne (et godt salgsargument at "de kan bygges
af en 10-årig"). AF-serien solgte han næste ikke, da han som radioforhandler
ikke kunne stå inde for kvaliteten.

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Hvor i landet?
Jeg har et monteret print til VHF-scanneren liggende til snarlig ophug.
Tilstanden er ukendt men det skal nok repareres lidt og trimmes.
Det er dit hvis du er interesseret.
Jeg har vist også nogle JK-konstruktione liggende når jeg engang finder dem.

/Lars (Nordøst Fyn)

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Måske har Elektroniklageret i Skive stadig nogle liggende.
Du skal have fat i Erik, da han er den eneste der er gammel nok til at
vide noget om dette.

/Hans

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

du kan ogsE5% prF8%ve OBC i sF8%nderborg
OBC
E-mail Address(es):
   snipped-for-privacy@get2net.dk

Det er min lokale grossist gennem snart hundrede E5%r.. og kan ofte
hjE6%lpe. desuden er det nok landets billigste sted, hvor man kan fE5% alt
fra modstande til microcontrollere.
alex

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Prøv at kontakte Hennings elektronik,,, han har nemlig købt en masse
restprint fra dem der overtog Jostykit i sin tid, så kan være han har noget
af det du søger...

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Du finder Henning her: http://www.hennings-electronic.dk/elextra.htm
og fysisk i Sejs gl. brugs.....
Mvh, Leif

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Jeg husker alle disse spennende byggeset da jeg bodde i Norge. Men økonomien
tillot ikke mange investeringer den gangen. Men nu når jeg er pensjoneret
kunne jeg godt ha prøvet meg på noe spennende utfordringer. Har fortsatt
loddebolten i verktøykassen. Så finnes det fortsatt sånne byggeset?

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

JOSTYKIT krakkede (sidste gang) for mange år siden, så vidt jeg husker var
det i begyndelsen af 80'erne (så jeg tror ikke nogen forhandler har
restlager liggende, som nogen foreslår).
Der er andre, der stadig laver elektronikbyggesæt, bl.a. Vellemann og
Smartkit. Kit fra begge producenter kan f.eks. købes hos
http://www.vejle-rc.dk/ men du kan sikkert også finde en forhandler i Norge.

Re: JOSTYKIT byggesæt AF-JK-HF serien

Nu har jeg flyttet til Viborg for 3 år siden så da bør dette være nemt. Takk
:)

Site Timeline