Josty kits specs - Page 2

Re: Josty kits specs
Hej Per,

Næh, du er bare ikke gammel nok ;)

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Josty kits specs
Tak som byder. Det er sjældent at høre den kommentar, men dejligt :)

Jeg har fundet en AE fra 1975 (7. udgave) frem. I den er der Josty Kit
byggesæt, hvor der på printet er et logo der minder om ovenstående.
Selvfølgelig står der 'Kit' i stedet for 'Data'.
Samme logo optræder i udgaven fra 1980 som er opdelt i 2 bind, hvor 2. bind
er Josty Kit byggesæt med diagrammer og virkemåde.

Per :o)

Re: Josty kits specs
Hej Frank,

Jeg synes at huske noget om en MOSFET Amp der var på tegnebordet hos Jan
Soelberg ret kort før Josty Kit drejede nøglen om, men mener nu at den var
på 300..500W - det kunne måske være noget prototypeværk, et eksemplar fra
en prøveserie, eller en videreudvikling i CD-regi.

"200885" - mon det står for 20 august 1985 ? I så fald kan det ikke være
fra Josty Kit, for i '85 var Jan i fuld gang med CD nede på sydkysten og
Josty Kit en saga blot.

--
Venlig hilsen,
Søren

Mon det er AF500, de forløbige specs (fra 1980) siger 200..250 watt, 500
watt brokoblet.

Re: Josty kits specs
Hej Henrik,

Det kunne det meget let være, jeg husker blot at den var omtalt som en
semi-proff forstærker og de eneste fotos jeg har set var en alufront/-kasse
med et meget minimalistisk og stringent 80'er look.

--
Venlig hilsen,
Søren

I AE 80 skrives følgende:

"AF500 udgangs modulforstærkeren er ikke færdigudviklet ved
AE80-bogens udgivelse, hvorfor følgende afsnit alene må opfattes som
ideeksempel på en MOS-FET POWER forstærker. En En markedsføringsdag
kan endnu ikke fastsættes. Meddelelse om dette vil blive givet i
fagpressen. Det samme gælder modulerne AF501, AF510 og NT500. De er
godt nok færdigudviklet, men mindre tilpasninger vil ske ved MOS-FET
forstærkerens endelige udvikling."

Som overskrift omtales dden som en 250 Watt forstærker.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

mvh Frank

var

Re: Josty kits specs
On Thu, 11 Nov 2004 18:20:03 +0100, "Frank Johnson"

Det vil desværre ikke hjælpe meget, da den tekst jeg har skrevet af,
står der hvor billederne normalt er.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk
Re: Josty kits specs

et

Her er et billede af AF500 (Sansynligvis en prototype):
http://hjem.get2net.dk/hkj/041111-002.jpg

Re: Josty kits specs

Det ligner, hvis det ikke er, billedet der er i "Jostykit 1980", hvor
netop bagsiden er vist. Billedet siger desværre ikke meget om hvordan
de forskellige komponenter er anbragt.

Men du har nok ret i, at det er af en af prototyperne.

Alle de andre billeder er af forsiderne.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk
Re: Josty kits specs
Tager nu et billede alligevel... *Måske er der en der kan genkende dem....

mvh Frank

et

Re: Josty kits specs

www.aanielsen.dk her fra deres hjemmeside:

Hvem er Aage Nielsen ?
Selve personen Aage Nielsen er oprindeligt cykelhandler og hans første
efterfølger solgte lakplader fra en butik i Fiolstræde.
Firmaet AAGE NIELSENs Eftf. har i mange år udelukkende beskæftiget sig med
handel med elektronikkomponenter. Op gennem halvtredserne og tresserne var
arbejdsområdet hovedsageligt reparation af båndoptagere, pladespillere m.v
men forsigtigt prøvede man at lancere 10 små byggesæt og en lærebog fra det
nu hedengangne JOSTY KIT, og der skulle ikke gå længe før sortimentet blev
kraftigt udvidet. Det at firmaet lå side om side med JOSTY KIT gjorde det
nemt at styre lageret, for var der noget der manglede blev det hentet på 2
minutter medens kunden ventede i butikken.

Re: Josty kits specs

Kunne det være den her  ?

AF100.

100-150Watt JostyKit MOS-FET Audio forstærker. Printet er mærket :
CA50-AMP/031083 High Power Audio Amplifier  Copyright Jan Soelberg.
Strømforsyningselektrolytterne og dioderne sidder også på printet.

mvh
JBH

Re: Josty kits specs
måske, både dioder til ensretning 1N5404 vist og lytterne 2 stk. 2200uF@50V
sidder på printet....

Re: Josty kits specs
Hej alle nysgerige

Har netop modtaget en scannet manual/diagram fra Johnny (JBH), og det er
netop den jeg søgte. Altså er der tale om:
AF100. 100-150Watt JostyKit MOS-FET Audio forstærker. High Power Audio