Josty kits specs

Hej Alle

Er der nogle der har nogle specs på nogle gamle 100W (vist) MOSFET
forstærker moduler fra josty kits. Jeg tror de er fra josty kits, men er
ikke sikker. Der står i alt fald made in denmark på printet.

På printet står der desuden:

AF100/MOS-FET AMP/200885

Transistorerne er K405 / J115 (Toshiba vist)
mvh Frank

Re: Josty kits specs

Hvis du spørger efter Dan inde i Brinck Elektronik så tror jeg du får svar..
:-)
(Såfremt det virkelig er fra JostyKit)

Martin

Re: Josty kits specs

<KLIP>

Er Aage Nielsen ikke mere korrekt, de har ligget ved siden Josty

Re: Josty kits specs

Jeg mener han har en komplet samling af vejledninger fra Josty,
men ellers har du da ret :-)

Martin

Re: Josty kits specs
On Wed, 10 Nov 2004 11:32:44 +0100, "Frank Johnson"

AF100 passer ikke på nogen af byggesættene i mine AE80 bøger.

Transistorne er heller ikke dem der er i Josty Kits 100W modul
(AF410).

Hvor de så er fra, ved jeg ikke.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

Re: Josty kits specs

Jan Soelberg som grundlage Josty Eletronic senere Josty
Kit havde et firma som hed Circuit Design i 80'erne
nogle af de kit hed også AF HF osv , kan de mons tro være et af dem
transistorene du nævner er i hvertfald tidligst midt 80'erne

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Det er forkert.

Josty Electronic er grundlagt af
Jørgen Ølgaard og Steen Bolbroe.

Navnet Josty er en "sammensætning" af Jørgen, Steen samt en 3. person.

Jan Soelberg blev senere ansat.

P.gr.a uenighed blev firmaet i feb. 1970 delt til :
Josty Kit & Josty Electronic ( senere Josti Electronic ).

Jan Soelberg fortsatte i Josty Kit.

Ja, da Josty Kit gik nedenom & hjem oprettede Jan Soelberg
Circuit Design.

--
Kim

Re: Josty kits specs

Som også er forkert.

Steen Bolbroe grundlagde Josty Kit, senere kom Jørgen Ølgaard til.

Josty Electronic blev startet af Jørgen Ølgaard. Og Steen Bolbroe fortsatte
i Josty Kit.

Firmaet flyttede faktisk til Sverige.

Per :o)

Re: Josty kits specs
On Thu, 11 Nov 2004 15:56:47 +0100, "Per Thomsen"

Delvis.

Oprindeligt hed firmaet blot Josty
og ER grundlagt af Jørgen Ølgaard og Steen Bolbroe.

Ja.

Forkert.

Jørgen Øllgård ansatte Jan Soelberg ( i den fælles tid - før 1970 ).

Ja.

Josty Kit lukkede i Danmark og resterne blev købt for et lille
beløb af den svenske afd. - af en tidligere medarbejder - Ole Hagelin,
som prøvede at få gang i den igen, men senere måtte opgive og lukkede.

Jørgen Øllgård stod bag alle konstruktioner under nummer 300
( med hjælp fra enkelte kollegaer ( blandt andet Jan Soelberg ))
og de er lavet i den fælles tid før 1970 :-)

Der blev ved delingen i feb. 1970 lavet en overenskomst med at
JOSTY-KIT kun måtte lave nye kit med numrene 300 til 599,
mens Josty Electronic ( senere Josti Electronic ) måtte bruge
numrene over 600.

Hver især måtte de godt forsat producere de ting,
der var lavet i den fælles tid, alle med numre under 300.

Jørgen, Jan & Steen er/var uddannede som radiomekanikere.
Jørgen & Steen har været i lære hos Phillips.

Jan kaldte sig endda ingeniør, men var det kun af navn.
Jan døde efter et helikopter-styrt.

Jeg har personligt mødt dem alle.

--
Kim

Re: Josty kits specs

Ja, ude i Vangede. Senere flyttede han til Ballerup, men havde også noget
hjemme i Albertslund, hvor han også startede Circuit Design, inden det
flyttede til Karlslunde.

Jan var også kendt som licensereret radioamatør, hvor jeg ofte havde kontakr
med ham på 2 m.-båndet. Jeg besøgte ham flere gange på hjemmeadressen i
Albertslund og har da såmænd et par af hans strømforsyninger endnu.

Desværre nåede han ikke lang med det, inden han styrtede ned med en
helikopter.

Konen kørte firmaet videre, men hvornår skulle det være flyttet til Sverige?
KHJ

Re: Josty kits specs

"Kim" skrev i en meddelelse

 "Michael Meidahl Jensen"

Kilderne til oplysningerne om Josty Kit er få ,jeg  har altid troet at Jan
Soelberg var stifter af
Josty ,  kan du ikke oplyse dine kilder til din viden, den sande historie om
Josty er jeg meget intersessert
i ,det er jo et stykke "hobby Elektronik Historie"

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Jeg har arbejdet under Steen i mange år.

Per :o)

Re: Josty kits specs

om
Hejsa Michael

Prøv evt. at kontakte www.josti.dk, da jeg mener at indehaveren hedder
Jørgen Ølgaard. Det kunne jo være at der var en sammenhæng.

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae

Re: Josty kits specs

Ja, det skal fedt hjælpe. Jørgen Ølgaard og Jan Solberg røg i totterne på
hinanden, hvorefter Jørgen Ølgaard rykkede ind på Sortedams Doseringen, og
Jan blev i Vangede, men flyttede senere, vist nok til Ballerup. Han boede
selv i Albertslund.
KHJ

Re: Josty kits specs
Hej Frank,

Et kort blik på logoet øverst siger vist det hele :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Per :o)

Re: Josty kits specs

Ihvertfald logoet, vareudvalget ligner ikke en hobby elektronik forretning.
Men de har selvfølgelig også skiftet "kit" ud med "data".

Re: Josty kits specs
On Thu, 18 Nov 2004 16:01:11 +0100, "Per Thomsen"

Det har du misforstået.

Jeg sidder her med det første "katalog"
fra Josty-kit fra 1966 - en foldet A4 side.

Bagsiden er prydet med samme logo som på www.josti.dk
dog med navnet "Josty Electronic".

--
Kim

Re: Josty kits specs

hedder

Jeg har en samling af deres byggesættegninger fra starten af 70'erne. Både
http://www.josti.dk (Josty Electronic) og http://www.jostydata.se/ (Josty
Kit). Rent faktisk har de også kombineret de to logoer, med udgangspunkt i
http://www.jostydata.se/ (Josty Kit).og med http://www.josti.dk - logoet
placeret, istedet for den originale graf! :-)

Hilsen
lars

Site Timeline